1

اکران فیلمی از بهرام رادان در حضور نماینده “مسعود بارزانی”!!!+عکس

سینماژورنال: در جریان اکران خصوصی “حکایت عاشقی” تازه ترین فیلم بهرام رادان در نشست سالانه جامعه کردهای مقیم مرکز، “ناظم دباغ” نماینده مسعود بارزانی رییس حکومت اقلیم کردستان به تماشای این فیلم نشست.

به گزارش سینماژورنال گردهم‌آیی جامعه کُردهای مقیم مرکز، همزمان با اکران سراسری و عمومی فيلم سينمايي «حكايت عاشقي» (چیروکی ئه‌وینداری) A Tale of Love در سینماهای تهران و شهرستانهای مختلف کشور، مراسم استقبال از آیین شب یلدا با حضور ناظم دباغ نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران، مهندس جمال‌الدین طه مدیرعامل جامعه کردهای مقیم مرکز، جعفر آیین‌پرست نماینده سابق مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، مهندس محمد صدیقی‌صفایی رئیس هیئت مدیره خانه کرمانشاه، مهندس حسین شاه‌ویسی، اعضای هیئت مدیره جامعه کردهای مقیم مرکز، جمشید وزیری، جعفر افخمی و تعداد کثیری از کُردهای ساکن پایتخت برگزار شد.

در این مراسم احمد رمضان‌زاده کارگردان «حكايت عاشقي»، شیلان رحمانی از بازیگران اصلی فیلم و «هاله صیفی‌زاده» خواننده موسیقی متن این فیلم، به عنوان میهمانان ویژه‌ حضور داشتند.

خوشحالم که درباره کردستان فیلم ساختم

احمد رمضان‌زاده کارگردان «حكايت عاشقي» گفت: خوشحالم از اینکه اولین فیلمی که ساختم موضوع آن در مورد کردستان است؛ به خوبی این موضوع و منطقه را می‌شناسم؛ اکثر بازیگرانی که در این فیلم در کنارم بودند از جمله؛ «شوان عطوف» از بهترین بازیگران اقلیم کردستان، «شیلان رحمانی»، «بهمن زرین‌پور» و «قطب‌الدین صادقی» خودشان کُرد هستند و همه این دوستان، به دقت تلاش کردند که فرهنگ کُردی در فیلم جاری باشد.

وی افزود: تمام آرزویم این است که فيلم سينمايي «حکایت عاشقی» دیده شود؛ موضوع این فیلم در مورد فاجعه دلخراش بمباران شیمیایی شهر حلبچه است که دل همه ما را به درد آورد.

جعفری جوزانی چهار سال پای این پروژه ایستاد

رمضان‌زاده در ادامه اظهار داشت: نوشتن فیلمنامه «حکایت عاشقی» نزدیک به سه سال طول کشید و در اینجا بایستی از مسعود جعفری جوزانی به عنوان تهیه‌کننده این فیلم، تشکر کنم که چهار سال تمام، پای این پروژه ایستاد تا به مرحله تولید برسد. برای ساخت این فیلم، زحمات زیادی را متحمل شدیم؛ نزدیک به چهار ماه و نیم فیلمبرداری آن طول کشید و تمام سعی خود را کردیم که به خوبی و به دقت، نکات حائز اهمیت در مورد حلبچه را رعایت کنیم.

احمد رمضان‌زاده در پایان تأکید کرد: امیدوارم که «حکایت عاشقی» را ببینید؛ آن‌موقع راحتتر می‌توانیم در مورد آن با همدیگر صحبت کنیم.

اکران "حکایت عاشقی" در انجمن کردهای مقیم ایران
اکران “حکایت عاشقی” در نشست سالانه کردهای مقیم مرکز

فیلمی درباره نسل کشی کردها

در ادامه شیلان رحمانی از بازیگران اصلی فيلم سينمايي «حکایت عاشقی» گفت: خیلی خوشحالم که در جمع شما عزیزان حضور دارم، این فیلم در مورد ژینوساید (نسل‌کشی) کُردها و فاجعه حلبچه است؛ یک فیلم انسانی محسوب می‌شود و فیلمی در مورد کُردهاست. وقتی که فیلمنامه این فیلم را خواندم؛ جدا از قضیه بازیگری، سینما و هنر که رشته اصلی من است یک حس انسانی من را تشویق می‌کرد که در این اثر سینمایی حضور داشته باشم و برای این کار، با تمام انرژی حضور پیدا کردم.

وی در پایان افزود: «حكايت عاشقي» در کنار دیگر فیلم‌هایی که حضور داشتم برایم متفاوت است؛ برای اینکه موضوع و فیلمنامه آن در مورد حلبچه است و اگر این فیلم را ببینید به خوبی به سخنانم پی می‌برید. در کنار این فاجعه دلخراش، یک داستان عاشقانه خیلی لطیفی در جریان است که نشان می‌دهد همیشه در نهایت عشق و عشق به زندگی باز هم بر جنگ غلبه می‌کند.