1

رونمایی از عامل آتش‌سوزی سینما رکس در “جنایت بی‌دقت”+عکس و خلاصه داستان+توضیحات تهیه‌کننده درباره اکران عنقریب فیلم جهت حضور در اسکار

سینماروزان: همزمان با فراهم آمدن شرایط اکران عنقریب “جنایت بی‌دقت”شهرام مکری جهت داشتن شانس برای حضور در رقابت اسکار، تصویری از فیلم که یادآور عامل آتش‌سوزی سینما رکس است منتشر شده!

به گزارش سینماروزان “جنایت بی‌دقت” که اخیرا جایزه فیلمنامه ارژینال هیات داوران مستقل ونیز را دریافت کرده و به‌زودی هم در جشنواره شیکاگو اکران خواهد شد داستانی سه‌گانه را روایت می‌کند مرتبط با آتش سوزی سینما رکس آبادان.

در داستان اول چهار نفر را می‌بینیم که برای آتش زدن سینما می‌روند؛
در داستان دوم چند جوان امروزی را می‌بینیم که برای تماشای فیلمی به نام “جنایت بی‌دقت” به سینما آمده‌اند؛
داستان سوم داستان خود فیلم “جنایت بی‌دقت” است که داستان غریبی را درباره یک موشک و نمایش فیلم “گوزن‌ها”ی کیمیایی در بالای کوه نزدیک یک چشمه جادویی روایت می‌کند!

پخش “جنایت‌بی‌دقت” به موسسه نمایش‌گستران واگذار شده و فیلم به‌زودی روی پرده خواهد رفت تا شرط اصلی معرفی به اسکار که اکران داخلی است را داشته باشد.

نگار اسکندرفر تهیه‌کننده “جنایت بی‌دقت” درباره حضور این فیلم در رقابت اسکار گفت: قطعا علاقه‌مندیم این اتفاق بیفتد و به اسکار برویم بویژه اینکه این فیلم پتانسیل حضور در اسکار را دارد. اکران آن در ونیز با نقدها، نظرات و استقبال بسیار خوب تماشاگران و منتقدان رو به رو شد و در حال حاضر هم در برخی لیست‌هایی که منتشر شده، این فیلم هم به عنوان یکی از گزینه‌های اسکار مطرح شده است.

اسکندرفر ادامه داد: فیلم برای شرکت در جشنواره شیکاگو و چند جشنواره مهم دیگر هم دعوت شده و به‌زودی و بعد از ماه صفر هم در ایران روی پرده خواهد رفت تا مخاطبان ایرانی بتوانند این فیلم که ادای دینی است به سینما را تماشا کنند و درعین حال شرط حضور در اسکار فراهم شود.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: شهرام مکری “جنایت بی‌دقت” را خیلی مینیاتوری ساخته است. ممکن است در نگاه اول، بسیاری از ظرایف فیلم به چشم نیاید ولی با چندین بار دیدن آن، این ریزه‌کاری‌ها مشخص می‌شود بنابراین علاقه من به این فیلم به عنوان تهیه‌کننده آن نیست بلکه به عنوان یک تماشاگر است.

به گزارش سینماروزان به تازگی تصویری از “جنایت بی‌دقت” که یادآور حسین تکبعلی‌زاده عامل اصلی آتش‌سوزی سینما رکس است منتشر شده؛ سینما رکس در ۲۸ مرداد ۱۳۵۷ به آتش کشیده شد و حسین تکبعلی‌زاده در ۱۳ شهریور ۱۳۵۹ به دار آویخته شد.

تکبعلی‌زاده در اعترافاتش به همدستی با سه نفر دیگر برای آتش‌ زدن سینما رکس اعتراف کرده بود و حالا بخش عمده‌ای از روایت اول “جنایت بی‌دقت” هم درباره چهار نفری است که برای آتش‌سوزی یک سینما روانه می‌شوند…

“جنایت بی‌دقت” را شهرام مکری به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر ساخته. بابک کریمی، محمد ساربان، عادل یراقی، فریبا کامران، بهزاد دورانی، سایوش چراغی‌پور، ابولفصل کاهانی، راضیه منصوری، الاهه بخشی، معصومه بیگی، گلنوش قهرمانی، محمد ربانی، محمود بهرازنیا، میثم دامن‌زه، آریان تقی‌پوریان، مینا درودیان، حاتمد محمودی، صدف عمویی، کیانا منتجبی، سعید نادری، محمدحسین محمدیان، امیر شاملو، محمدرضا جنگی، محمدحسین قشمی و داوود بنی‌اسد، رضا اسدی، امین قلی‌پور، سوگند علی‌ولی‌الله، یسنا رزمی و ایهان شایگان، بازیگران این فیلم هستند.

 

حسین تکبعلی‌زاده(راست)+نمایی از "جنایت بی دقت"
حسین تکبعلی‌زاده(راست)+معادلش در”جنایت بی دقت”

جنایت بی‌دقت
معادل تکبعلی‌زاده در “جنایت بی‌دقت”