1

اکبر عبدی در تازه‌ترین گفتگوی خود مطرح کرد⇐حتی نمی‌توانم یک “سلام‌علیکم”ساده را پیامک کنم چه برسد به فعالیت در اینستا!!/بارها شده که دخترم مرا زیر سؤال می‌برد که چرا اینجا را کم کار کردی و چرا آنجا را دیر آمدی؟؟/فشارهای اقتصادی باعث شده حتی سبزی‌فروشان هم سیاستمدار شوند!! /سخت‌گیری‌های تلویزیون بسیاری از هنرمندان را کم‌کار یا خانه‌نشین کرده!/متاسفانه مدیران فقط وعده حمایت از هنرمندان را می‌دهند/باز دم سعید آقاخانی گرم که از من و شماری بازیگر پیشکسوت برای “نون.خ۳” دعوت کرده!

سینماروزان: اکبر عبدی از آن بازیگرانی است که جوشش درونی آنها بر هر چیز دیگر غلبه دارد و همین جوشش است که باعث می‌شود حتی در سطحی‌ترین آثار و دستمالی‌شده‌ترین تاک‌شوها نیز با بداهه‌هایش سروصدا ایجاد کند و البته موج عمومی مثبت این سروصداها هم اغلب نثار خودش می‌شود.

به گزارش سینماروزان اکبر عبدی که آخرین بار با “ایکس لارج” روی پرده سینماها دیده شد، با ابراز گلایه از اوضاع اقتصادی نزار مردم به همشهری گفت: من آدمی سیاسی نیستم و دوست هم ندارم سیاسی باشم، ولی بالاخره این سیاست و تصمیمات سیاسی در جامعه روی هر آدمی ثاثیر می‌گذارد. هم‌اکنون شرایط جامعه به‌گونه‌‌ای شده که فشار اقتصادی حتی یک آدم عادی مثل یک سبزی‌فروش را هم سیاسی و سیاستمدار کرده است. درست است که با سیاست‌های کشور آمریکا مخالف هستم، ولی این به آن معنا نیست که آدمی سیاسی هستم. در کل نه من بلکه همه آدم‌ها با آدم زورگیر، زورگو و خشن مشکل داشته و مخالف‌اند. همه آدم‌ها اتوماتیک‌وار طرفدار آدم‌های مظلوم و ضعیف‌اند.

بسیاری از مخاطبان دوست دارند اکبر عبدی را در آثار طنز تلویزیونی ببینند ولی تلویزیون در این سالها چنان که باید به عبدی روی خوش نشان نداده. به گزارش سینماروزان اکبر عبدی که به‌زودی با کمدی-ماجرایی “جنس لطیف” با شمایلی متحیرکننده(!) به سینماها می‌آید، با انتقاد از افت کیفی محصولات تلویزیون در سالهای اخیر گفت: درحال حاضر من – مثلا هنرمند کمدین – در خانه نشسته‌‌ام و برنامه‌های شبکه‌های بیگانه را نگاه می‌کنم، درصورتی‌که باید در تلویزیون با اجرای برنامه و بازی در فیلم‌ها سر مردم را گرم کرده و دل مردم را شاد کنم. من کمدین وظیفه دارم لبخند را به لب‌های مردم برگردانم و باید چنین کاری را کنم، اما من در خانه نشسته‌ام و تلویزیون هر طرحی را که برای ساخت فیلم ارائه می‌دهیم، ایراد می‌گیرد و قبول نمی‌کند. خیلی از هنرمندان پشت این سختگیری‌های تلویزیون مانده‌اند و خانه‌نشین یا کم کار شده‌اند. برای مثال اگر قرار است سریالی برای تلویزیون بسازیم، باید به فکر حامی مالی قدرتمند باشیم تا بتواند هزینه‌های ساخت سریال را بپردازد که کار چندان ساده‌‌ای نیست.

عبدی با اشاره به تازه‌ترین کارش گفت: مشغول تست گریم و لباس فصل سوم سریال «نون. خ» هستم که به دعوت سعید آقاخانی عزیز با این گروه همکاری می‌کنم و باز دم سعید گرم که هوای بازیگران قدیمی را دارد و از من و شماری از قدیمیها برای بازی دعوت کرده. این سریال قرار است نوروز ۱۴۰۰ از تلویزیون پخش شود و از ۲۵شهریور کار فیلمبرداری آن اطراف تهران شروع می‌شود.

اکبر عبدی با انتقاد از انفعال مدیران در جریان حمایت از هنرمندان بخصوص در ماههای کرونازده اخیر گفت:  بسیاری از دوستان در سینماها برای اکران و پخش فیلم زحمت می‌کشند؛ کسانی که در آپارات‌خانه، گیشه و لابی سینما کار می‌کنند یا کنترل‌چی سینما هستند، این روز را به آنها هم تبریک عرض می‌کنم. این ایام روزهای سختی برای آنهاست. برایشان آرزوی گشایش می‌کنم و امیدوارم این بیماری تمام شود تا تمام کسانی که سر این سفره می‌نشستند و روزی حلالی کسب می‌کردند، به‌راحتی دوباره سر این سفره بنشینند. مسئولان وعده‌هایی برای کمک مالی و بهبود شرایط این قشر از هنرمندان در دوران کرونایی که چه کار تولید می‌کنند و چه در بخش اکران همکاری دارند، داده‌اند اما متأسفانه که تاکنون کاری انجام نشده است.

ارتباطات کاری اکبر عبدی با دخترش المیرا ازجمله مباحثیست که حرف و حدیث درباره‌اش فراوان است. به گزارش سینماروزان اکبر عبدی درباره ارتباط‌های کاری اخیرش با المیرا اظهار داشت: همواره در عین صمیمیت، پرده‌‌ای از حیا بین‌مان هست. بعضی وقت‌ها بسیار دوستانه است. اما در حوزه کار بعضی وقت‌ها بسیار جدی است. المیرا هر زمان که مدیر تولید تئاترهایم می‌شود، آدم بسیار دقیقی است. در مسئله حساب و کتاب‌های مالی، نه اینکه من بخواهم، خودش آدم دقیقی است. به‌عنوان یک مدیر تولید تمام حواسش به هزینه و پرداخت‌های کار هست. گاهی المیرا حتی من را زیر سؤال می‌برد که چرا اینجا را کم کار کردی و چرا آنجا را دیر آمدی؟ وقت کار بسیار جدی می‌شود.

این کمدین باسابقه با بیان اینکه از فضای مجازی سردرنمی‌آورد گفت: من هیچ‌گاه نتوانستم و نخواستم با این شبکه‌های مجازی ارتباط بگیرم و هم‌اکنون برادر دامادم کارهای فنی و هنری حساب‌های من در صفحات مجازی را انجام می‌دهد. شاید باورتان نشود که خود من تا الان یک سلام و علیک هم نتوانستم پیامک کنم؛ چه برسد به فعالیت در اینستا و تلگرام و اینها. اصلا بلد نیستم و واقعیتش این است که نخواستم یاد بگیرم.

 

اکبر+عبدی
اکبر+عبدی