1

اکبر عبدی: درآمد حاصل از تدریس بازیگری، حلال نیست!/پیشنهاد داده‌اند که کاندیدای مجلس شوم

سینماژورنال: کمتر پیش می آید که اکبر عبدی با رسانه ای به گفتگو بنشیند و تیترهای خوبی از گفتگو بیرون نیاید.

این بازیگر که اخیرا به دلیل عوارض برآمده از بیماری دیابت در بیمارستان بستری شده بود در تازه ترین گفتگوی خود که با “نوآوران” انجام شده نیز نکات جالبی را درباره موضوعات مختلف هنری بیان کرده است؛

از دردسرهایش برای گرفتن جایزه جشنواره تا حرام بودن پول برآمده از تدریس در آموزشگاههای بازیگری.

سیمرغ یک تکه سنگ است

به گزارش سینماژورنال اکبر عبدی با اشاره به بی ارزش بودن جوایز جشنواره فجر می گوید: سیمرغی که به بازیگر میدهند یک تکه سنگ است که آن را روی چوب گذاشته اند و هیچ ارزش مادی ندارد. در حالیکه این سیمرغ باید آن قدر ارزش داشته باشد که اگر آن را به جایی عرضه میکنیم حداقل برای گرو نگه داشتن به ارزش 2 میلیون تومان بیرزد.

برای گرفتن تیبای “خوابم میآد” 5 ماه دویدم

عبدی ادامه میدهد: برای “خوابم میآد” بنا بود یک خودروی تیبا به ما بدهند اما برای گرفتن آن 5 ماه دوندگی کردم. البته هر سال همین است که تعدادی خودرو را ردیف میکنند و برای تحویل دادن کاری میکنند که از برنده شدن نومید شوی.

در فروش “مذاکرات مستقیم” با سرمایه گذار شریکیم اما فیلم فقط 10 میلیون فروخته!

به گزارش سینماژورنال عبدی درباره تازه ترین فیلمی که روی پرده داشته یعنی “مذاکرات مستقیم اقای عبدی” اظهار میدارد: من و علی شاه حاتمی تهیه کننده فیلم در فروش با سرمایه گذار که رایتل باشد شریک هستیم و دستمزدی نگرفته ایم و حالا این فیلم ظاهرا 10 میلیون هم نفروخته و بدیهی است که چقدر بناست گیر ما بیاید.

وی می افزاید: این فیلم کار نویی است و البته رایتل قول همکاری داده بود و شریک تولید بود ولی حتی یک بیلبورد در خیابان نزد.

“خواب زده ها” نه بلحاظ مادی و نه بلحاظ معنوی فیلم خوبی نبود

اکبر عبدی در توجیه کیفیت پایین “خواب زده ها”ی جیرانی بیان می دارد: فیلم از نظر قصه بسیار ضعیف بود و حیف شد که نقش پیرزن را برای آن خرج کردم. متاسفانه نه بلحاظ مادی و نه بلحاظ معنوی فیلم خوبی نبود.

“معراجیها2” بهار 94 کلید می خورد

این بازیگر درباره همکاری سالهای اخیرش با مسعود ده نمکی می گوید: ده نمکی آدم بااعتماد به نفسی است و وقتی از من درخواستِ بازی در کارهایش را میکند من هم چون میدانم کارش را با اعتماد پیش میبرد قبول میکنم. این نوید را میدهم که قسمت دوم “معراجیها” اواخر بهار 94 کلید می خورد.

اکبر عبدی
اکبر عبدی

درآمد حاصل از تدریس بازیگری حرام است!

به گزارش سینماژورنال اکبر عبدی درباره پرهیزش از حضور در آموزشگاههای بازیگری به عنوان مدرس توجیه جالبی دارد. وی دستمزد آموزش بازیگری را حرام دانسته و می گوید: من درآمد حاصل از شغل آموزش بازیگری را حلال نمیدانم به این دلیل که نمیتوان در کار خدا دست برد. من میخواهم ظرف 6 ماه یک خانم یا آقا را تبدیل به یک هنرپیشه معروف کنم. این دست بردن در سرنوشت است. خدواند باید در ذات انسان بازیگری را گذاشته باشد.

عبدی ادامه میدهد: ما وام هم داشتیم که با عبدا.. اسکندری استادم کلاس بازیگری بزنیم اما من درآمدش را صحیح نمیدانستم.

عبدی می افزاید: الان می بینیم که جوان نمیتواند درس بخواند و تبدیل به معضل محل شده است. خانواده با این استدلال که جوک میگوید و میخنداند این شخص را به کلاس بازیگری می فرستند. خودشان هم میگویند عبدی هم که نشود فلانی که میشود.

بارها شده که والدین پیشنهاد رشوه داده اند تا فرزندشان را بازیگر کنم

اکبر عبدی با اشاره به انتظارات نامعقول برخی خانواده ها از وی اظهار میدارد: بارها شده که به من گفته اند فلان مبلغ را میدهیم که فرزندمان را بازیگر کنید؛ به وفور این اتفاق افتاده و من هم مرتب گفته ام چنین کاری نمیکنم.

بازی در کنار عبدی فروخته میشود

به گزارش سینماژورنال این بازیگر پیرامون معضل نقش فروشی در سینمای ایران می گوید: بارها دیده ام که بازی در کنار اکبر عبدی فروخته میشود. نقشها به ازای کوتاهی و بلندی قیمتهای متفاوتی دارند. شما می بینید فیلمی را با 500 میلیون بودجه ساخته اند و فقط با فروش نقشها 700 میلیون درآمد داشته است.

پیشنهاد داده اند که کاندیدای مجلس شوم

عبدی با اشاره به پیشنهاداتی که برای حضور در فعالیتهای سیاسی داشته است بیان میکند: بارها پیشنهاد فعالیتهای سیاسی داشتم حتی پیشنهاد شده که در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوم اما من فقط متعلق به قاب تصویر هستم.