1

ايوبي توپخانه را خاموش کرد و از دوستی و همدلی گفت…

سينماژورنال/جواد محرمی: رئيس سازمان سينمايي كه اخيرا به اصطلاح به سيم آخر زده بود و در سخنراني هايش منتقدان سیاستهای سینمایی را تهديد به افشاگري در سال 94 کرده و برخی را نیز متهم به بولتن سازي مي كرد در آخرين مواضع خود در مراسم اکران نوروزی سال 94 سینمای ایران با لحني متواضعانه و پدرانه به استقبال منتقدان رفت و تعجب همه را برانگيخت.

به گزارش سينماژورنال رئيس سازمان سينمايي در آیین تجلیل از هیات‌های انتخاب، داوری و نامزدهای دریافت جوایز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور مدیران و جمعی از سینماگران و اصحاب رسانه گفته بود: آنان که قانون را بر سر نیزه کرده و سوابقشان نیز خیلی قانون گرایی را نشان می دهد، بی جهت اضطراب ایجاد نکنند چرا كه سال 94 سال سكوت نخواهد بود.

وي به كساني كه خواهان ساخت فيلمهاي فاخر و به اصطلاح استراتژيك شده بودند تاخته و گفته بود: واژه استراتژیک و فاخر، در دوره ما مغازه و دکان نخواهد شد.

روي سخن ايوبي بيشتر جناحهاي سياسي را شامل مي شود كه خواهان رويكرد سينمايي سازمان تحت كنترل وي در جهت سينمايي با مضامين تبيين مباحث انقلابي از نگاه خاص است.

چرخشی 180 درجه ای

ایوبی اما ديشب با چرخشي واضح از نياز به نقد و گفتگو سخن گفت و اینکه در سال ۹۴ باید با هم گفت‌وگو کنیم. وی گفت: اهالی سینما باید با آنان که سینما را دوست ندارند و از آن ناراحت هستند گفت‌وگو کنند. همه ما باید از ارزش‌های سینما دفاع کنیم. باید حتی اگر اختلافی هم بین ما هست آن را کنار بگذاریم.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: امیدوارم سال 94 سال خوبی پیش‌روی ما باشد. من در این سال امید به همدلی بیشتر دارم. من خوشبین هستم و کینه‌ای در وجودم نیست و اینگونه راحت‌تر هستم. کینه بیش از دیگران به خود فرد صدمه می‌زند. امیدوارم سال آینده سال وحدت و همدلی بیشتر باشد. همدلی که آن را در جشنواره فجر هم دیدیم.

از حالا به بعد من پدر هستم و شما، فرزند!

ایوبی گفت: من تا 7 ماه قبل سینماگران را مانند برادران و خواهران خودم می‌دانستم اما الان حس می‌کنم که در صندلی پدری نشسته‌ام و شما را فرزندان خود می‌دانم. بنابراین وقتی شما مصاحبه می‌کنید و نقدی می‌کنید و چیزی می‌گویید بیشتر نگران حال شما می‌شوم. امیدوارم روز به روز حالتان بهتر شود و به ما مشورت دهید.

وی تاکید کرد: در سال 94 باید با هم گفت‌وگو کنیم. اهالی سینما باید به آنان که سینما را دوست ندارند و از آن ناراحت هستم گفت‌وگو کنند. همه ما باید از ارزش‌های سینما دفاع کنیم. باید حتی اگر اختلافی هم بین ما هست آن را کنار بگذاریم تا کسانی که می‌خواهند با استفاده از این اختلافات کاسبکاری کنند این فرصت را نداشته باشند.