1

اين كارگردان، وعدۀ دبير جشنواره را نقض كرد

سینماژورنال: در حالی که محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در نشست دوم خود تأکید کرده بود که سعی خواهد داشت افتتاحیه ای بدون سخنرانی داشته باشد(اینجا را بخوانید) اما امروز مجید برزگر مدیر مراسم افتتاحیه از وجود حداقل دو سخنرانی در کنداکتور افتتاحیه صحبت کرد.

به گزارش سینماژورنال برزگر که در دولت احمدی‌نژاد هم مدیریت هنری سه دوره جشنواره کودک را برعهده داشت و حالا در دولت اعتدال هم در کنار مدیریت تیم طراحی پوستر جشنواره، کارگردانی مراسم افتتاحیه را هم عهده دار شده است با اشاره به قرار دادن دو سخنرانی در افتتاحیه جشنواره گفته است: در ابتدای مراسم افتتاحیه سخنرانی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد حیدری دبیر سی و و چهارمین جشنواره فیلم فجر به عنوان میزبانان این مراسم را خواهیم داشت.

اینکه در فاصله ای چندروزه از وعده ای که دبیر جشنواره به مخاطبان داده بود این وعده توسط کارگردان افتتاحیه به چالش کشیده می‌شود زیبنده جشنواره ای نیست که دبیرش نشان داده بود در اصولی که برای جشنواره گذاشته زیربار فشارها نمی رود.

در جریان حذف برخی فیلمهای وابسته به تهیه کنندگان وابسته به نهادهای متمول از جشنواره، لابیهای زیادی شکل گرفته بود برای اینکه این آثار به جشنواره راه یابند با این حال حیدری با صراحت در برابر این لابیها ایستاد و اجازه زیر سوال رفتن دبیرخانه را نداد.

ای کاش در ماجرای وعده ای که مبنی بر بدون سخنرانی بودن افتتاحیه داده شده بود نیز همان ثبات قدم را می دیدیم.