1

ايفاي نقش رامين پرچمي در نمايشي که به‌خاطر روشن کردن سيگار به کارگردانش نامه محرمانه زدند!!!

سينماروزان: رامين پرچمي که بعد از درگيري در حوادث انتخابات88 چند سالي ممنوع الفعاليت شده بود يکي دو ساليست که فعالتر از قبل شده است.

به گزارش سينماروزان پرچمي که سالها بعد از «اخراجیها2» با ايفاي نقش در يک کمدي-سياسي با نام «فيلسوفهاي احمق» به سینما بازگشت بناست با نمايشي با محوريت جنگ تحميلي نیز به تئاتر بازگردد.

اين نمايش که متن آن از عليرضا نادري است «پچ پچه هاي پشت خط نبرد» نام دارد که پیشتر توسط خودش هم اجرا شده بود.؛ این نمایش مروری دارد بر دغدغه های هشت رزمنده در خط مقدم و بناست به کارگردانی جوانی به نام محمدرضا ستاری از 28 خرداد در تالار حافظ روی صحنه برود.

مضمون دفاع مقدسی این نمایش این شبهه را ایجاد کرده که آیا این نمایش با همراهی ارگانهای متولی هنر دفاع مقدس اجرا خواهد شد. محمدرضا ستاری کارگردان نمایش در نشست خبری نمایش در پاسخ به پرسشی درباره این حمایتها گفت: سال گذشته به خاطر یک نخ سیگاری که در نمایش روشن کردیم از همان ارگان‌هایی که نام می‌برید به ما، نامه محرمانه زدند و گفتند مگر در جبهه سیگار می‌کشیدند، حالا این‌ها چطور می‌خواهند حمایت کنند. در حالی که معمولا این ارگان‌ها ضد ما و ضد این متن‌ها هستند.

رامین پرچمی نیز درباره همکاری خود با عوامل این نمایش بیان کرد:‌ اینکه در این سال‌ها کجا بودم و چه می‌کردم کمابیش همه می‌دانند و نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم اما این نمایش اولین کار جدی من پس از حدود هفت سال و همچنین اولین کار جدی من در حوزه تئاتر است.

او افزود: نقشم در این نمایش بسیار خوب است که البته این خوب بودن را به مرور کشف کردم چون با روحیات من کاملا متفاوت است.

وی در پاسخ به اینکه پس از آنچه در ماجراهای سال ۸۸ برایش رخ داد، در نمایشی بازی می‌کند که متن آن به لحاظ ارتباط با آن دوران جالب توجه است، آیا قصد ندارد در این باره صحبت کند؟ گفت: ترجیح می‌دهم همچنان سکوت کنم اما این را بگویم که هم آن اتفاقات و هم این نمایشی که در آن بازی می‌کنم به خواست خودم نبود بلکه تقدیر من است و من هر بار به آنچه رخ داد همگام شدم.

پرچمی اضافه کرد: سال ۷۳ که این نمایش را آقای نادری اجرا کرد، برای اولین بار تماشا کردم و خوشحالم الان قرار است در نمایشی که یکی از بهترین کارهایی بوده که تاکنون دیده‌ام بازی کنم.