1

توضیحات کارگردان مستند توقیفی “ناصر حجازی” درباره توهین به قلعه نویی، زمان اکران مجدد و…

سینماژورنال: بعد از  “چنارستان”، “من ناصر حجازی هستم” دومین مستند سالهای اخیر است که حاشیه ساز شده است.
به گزارش سینماژورنال این مستند که به مرور بخشهایی از زندگی ناصر حجازی می پردازد مدتی کوتاه بعد از اکران به دلیل شکایت امیر قلعه نویی توقیف شد!

نیما طباطبایی کارگردان این مستند در گفتگو با مسعود احمدی در “برنا” درباره اختلاف دامنه دار قلعه نویی-حجازی که حتی دامن مستند “من ناصر حجازی هستم” را گرفته بیان داشت: این را بهتر است که مردم پاسخ دهند. خود آنها با دیدن فیلم حتما متوجه این موضوع می شوند.

مستند باید حاشیه داشته باشد

کارگردان فیلم “من ناصر حجازی هستم” در جواب این سوال که اصلا فکرش را می کردید که  این فیلم بعد از اولین نمایش خود با چنین واکنش هایی مواجه شود بیان داشت: فیلم مستند باید حاشیه را با خود حمل کند و زمانی که مستندی با هیچ واکنشی از طرف مخاطب روبرو نشود یعنی کاملا خنثی و بی تاثیر بوده است.

وی ادامه داد: در این اثر تنها حقایق را گفتم و براساس شواهد و اسناد صحبت کردم؛ خود من هیچ گاه حاضر نبودم چیزی را خلاف واقعیت بیان کنم.


توهین به قلعه نویی؟؟

نیما طباطبایی درباره این که بعضی ها معتقدند در فیلم به قلعه نویی توهین شده، تصریح کرد: این چنین نیست، اما زمان خودش همه چیز را مشخص می کند. در تاریخ سینمای ایران فیلم ورزشی با چنین حجم تصاویر آرشیوی و اطلاعات و اسناد واقعی در سال های دور نداشته ایم. ما سعی کردیم براساس اتفاقات واقعی و آنچه در آرشیو مطبوعاتی بوده تولید این اثر را پیش ببریم.

این کارگردان جوان خاطرنشان ساخت: روحیه ناصرحجازی جسور و صادق بود و ما سعی کردیم روحیه آن مرحوم در این اثر انعکاس داشته باشد.

تا رسیدگی به شکایت قلعه نویی فیلم توقیف است

این کارگردان درباره اینکه چه سرنوشتی در انتظار این مستند است، یادآور شد: امروز{دوشنبه27 آذرماه} فیلم در شیراز و تهران به نمایش درآمد اما به تهیه کننده اعلام کردند که از فردا تا  زمان نتیجه رسیدگی به شکایت قلعه نویی از نمایش این فیلم جلوگیری می شود.