1

اولین اظهارات محمدمهدی طباطبایی‌نژاد بعد از انتصاب به‌عنوان دبیر جشنواره فجر⇐نتوانستم به رفقایم «نه» بگویم و نتیجتا دبیری فجر را پذیرفتم!/ دبیری جشنواره، عنوانی سازمانی نیست و منافاتی با کارمندی در صداوسیما ندارد!/جشنواره را به سبک ونیز(!) و فقط با ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها برگزار می‌کنیم!

سینماروزان: محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدتی کوتاه بعد از جدایی از معاونت نظارت و بازگشت به تلویزیون که کارمند رسمی آن است به‌عنوان دبیر جشنواره سی و نهم فجر برگزیده شد‌.

به گزارش سینماروزان طباطبایی‌نژاد درباره پذیرفتن دبیری فجر درعین جدایی از معاونت نظارت گفت: نتوانستم به رفقایم «نه» بگویم و نتیجتا دبیری فجر را پذیرفتم.

طباطبایی نژاد که کارمند رسمی صدا و سیماست، دومین فردی است که در سه چهار سال گذشته پس از پایان ماموریت خود در وزارت ارشاد به دبیری مهم‌ترین جشنواره هنری کشور می‌رسد. البته او تاکید دارد: دبیری جشنواره، عنوانی رسمی و سازمانی نیست و منافاتی با کارمندی در صداوسیما ندارد!

مهم‌ترین پرسشی که در حال حاضر از دبیر جشنواره فجر میتوان پرسید چگونگی برگزاری جشنواره فجر است که طباطبایی نژاد به ایسنا پاسخ داد: تا الان قرار ما بر این است که جشنواره فیلم فجر به شکل محدود و کاملاً رعایت شده با حداکثر پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

دبیر جشنواره سی و نهم فجر تاکید کرد: منظور از برگزاری محدود جشنواره این نیست که حجم جشنواره کوچک شود بلکه برپایی آن را با همان رعایت پروتکل‌ها و ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها مدنظر داریم و به این ترتیب بلیت‌فروشی جشنواره هم فقط برای ۵۰ درصد ظرفیت هر سالن صورت خواهد گرفت.

او با اشاره به‌ تاثیرپذیری از جشنواره ونیز تاکید کرد: در این راستا جشنواره‌ ونیز به نوعی الگوی برگزاری جشنواره فجر در دوران کرونا خواهد بود. علاقمندان به شرکت در جشنواره باید منتظر انتشار فراخوان جشنواره باشند تا برای ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند.