1

اهداکنندگان قالیچه(!) جسارت را از این جوان بیاموزند⇐فیلم ما سفارشی بوده و با پول دولتی هم ساخته شده+عکس

سینماژورنال: اگر بخش اندکی از محصولات سینمای ایران را کنار بگذاریم تقریبا بخش عمده سینمای ایران آثاری هستند که با بودجه‌های نهادهای دولتی و شبه‌دولتی تولید شده اند.

به گزارش سینماژورنال در این تخصیص بودجه برخی آثار هم هستند که از سوی ارگان حامی سفارش داده می‌شوند و در اینجا کارگردان بیشتر اپراتوری است که باید منویات سفارش دهنده را اجرایی کند.

البته که بخش عمده کارگردانان سفارش گیرنده هم سعی می کنند تا می‌توانند با لفاظی و بازیهای کلامی از زیر بار اینکه سفارش گرفته‌اند فرار کنند شاید چون این مسأله را دارای بار معنایی منفی می‌دانند.

با این حال حالا کارگردان جوان و البته مستعدی به نام محمدحسین مهدویان پیدا شده که فیلمی به نام “ایستاده در غبار” را برای سازمان هنری-رسانه ای اوج ساخته و البته هیچ واهمه‌ای هم ندارد از اینکه بگوید فیلمش سفارش بوده است.

فیلم ما سفارشی بوده و با پول دولتی هم ساخته شده

مهدویان در پاسخ به اینکه برخی فیلم شما را سفارشی می دانند به “کیهان” گفته است: بالاخره فیلم ما سفارشی بوده و با پول دولتی هم ساخته شده، حالا این ایرادش چیست؟

وی ادامه داده است: به هر حال ما یک فیلم خوب ساختیم. یعنی فیلمی ساختیم که ماهیت فیلم‌های سفارشی را ندارد. بالاخره با بخشی از بودجه دولتی که قرار بوده با آن کار فرهنگی شود، فیلمی ساختیم که وقتی کسی می‌بیند، نگران هرز رفتن پول بیت‌المال نمی‌شود.

این کارگردان جوان خاطرنشان ساخته است: اتفاقا خوب است که بودجه دولتی صرف این گونه فیلم‌ها شود که بعدا سرکوفت نخورند که چرا پول را هدر دادند.

اهداکنندگان قالیچه از این جوان بیاموزند…

سینماژورنال به نوبه خود شجاعت این جوان که اتفاقا از پول بیت المال استفاده درستی هم کرده و محصول درجه یکی را خلق کرده ارج می‌نهد و امیدوار است دیگر کارگردانانی که تعدادشان هم کم نیست و با بودجه‌های میلیاردی ارگانهای مختلف فیلم ساختند و البته فیلمشان حتی با اهدای قالیچه به مخاطبان خاص(!!!) هم در جشنواره سی و چهارم مورد توجه قرار نگرفت، به مانند این جوان جرأت داشته باشند.

جرأت اینکه بیایند و بگویند که نتوانسته اند از بودجه میلیاردی که در اختیارشان قرار گرفته استفاده درست کنند و نه توانسته اند در لیست آرای مردمی باشند، نه در فهرست داوران و نه در لیست مطلوب منتقدان مستقل.

ایستاده در غبار
ایستاده در غبار