1

انعقاد تفاهم‌نامه “صدمیلیاردی” سازمان سینمایی با بانک ملی!!

سینماروزان: در روزهایی که مشکلات معیشتی صنف سینمای ایران به سبب شیوع کرونا چند برابر شده سازمان سینمایی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای هنگفت با بانک ملی خبر داده است.

به گزارش سینماروزان برطبق این تفاهم‌نامه بانک ملی تا سقف صدمیلیارد تومان برای یک سال، تسهیلاتی در اختیار سینما قرار خواهد داد. البته این تسهیلات به صورت تلفیقی و به‌نسبت یک به دو میان سازمان و بانک ارائه خواهد شد.

در شرح شمول این تسهیلات، توسعه و ایجاد اشتغال در بخشهای مرتبط با هنر و صنعت سینما(۱) و همچنین اعطای تسهیلات به طرح های مرتبط با هنر و صنعت سینما(۲) و متقاضیان حائز شرایط(۳) آمده است.

اینکه این صدمیلیارد چطور و بر چه اساسی در میان اهالی سینما توزیع خواهد شد، مشخص نشده و اینکه آیا لااقل بخشی از این صدمیلیارد صرف ارتقای معیشت سینماگران گرفتار در مشکلات اقتصادی می‌شود یا نه، هم معلوم نیست!؟

⇓⇓⇓

متن اطلاعیه سازمان سینمایی درباره انعقاد تفاهم‌نامه با بانک ملی ایران را بخوانید:

سازمان سینمایی و بانک ملی ایران در جهت گسترش و ارتقای همکاری فی مابین از طریق ارائه خدمات بانکی و تامین نیازهای تسهیلاتی طرح توسعه ای سینمایی کشور و تمرکز منابع و فعالیت های بانکی سازمان نزد بانک با رعایت ضوابط و مقررات نظام پولی و بانکی کشور و سیاست های اعتباری بانک تفاهم نامه ای منعقد کردند.

این تفاهم نامه مشتمل بر 5 ماده و 20 بند و 5 تبصره به امضاء حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و محمدرضا حسین زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک ملی رسیده است.

از جمله موارد این تفاهم نامه می توان به عاملیت بانک در اعطای تسهیلات تلفیقی از محل کمک های فنی و اعتباری در اختیار سازمان (به نسبت یک به دو، یک سازمان و دو بانک) به منظور توسعه و ایجاد اشتغال در بخشهای مرتبط با هنر و صنعت سینما و اعطای تسهیلات به طرح های مرتبط با هنر و صنعت سینما و متقاضیان حائز شرایط (حقیقی و حقوقی) طبق ضوابط و مقررات بانک و براساس سیاست های اعتباری و دستورالعمل های بانک مرکزی اشاره کرد.

همچنین به منظور تامین نیازهای تسهیلاتی طرح های سینمایی موضوع این تفاهمنامه که از سوی سازمان معرفی می شود، تا سقف هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک برای یک دوره یکساله پیش بینی می گردد.