1

انتقاد «کیهان» از نمایش یک فیلم ایرانی در جشنواره «اورشلیم»⇐کارگردان این فیلم به قید وثیقه از زندان خارج شده!

سینماروزان: حاشیه های حول فیلم «لرد» محمد رسول اف از حضور این فیلم در جشنواره کن و بخش «نوعی نگاه» آن آغاز شد. مهمترین حواشی از یک طرف طرح مضامینی خاص در فیلم بود و از طرف دیگر اظهارنظرات مختلف مدیرکل سینمای حرفه ای درباره این فیلم.

به گزارش سینماروزان مدیرکل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی یک بار ابتدای اردیبهشت ماه امسال این فیلم را دارای پروانه ساخت دانسته بود اما صدور پروانه نمایش را منوط به ارائه نسخه نهایی دانسته بود(اینجا را بخوانید) بار دیگر در انتهای اردیبهشت ماه مدیرکل سینمای حرفه ای اظهار داشته بود این فیلم در شورای پروانه نمایش رد شده است.(اینجا را بخوانید)

جالب اینجا بود که استناد مدیرکل سینمای حرفه ای به رد شدن این فیلم مربوط می شد به جلسه 30 فروردین 1396 شورای پروانه نمایش یعنی جلسه ای که حتی قبل از اظهارنظر اولیه مدیرکل درباره عدم بررسی فیلم در شورای پروانه نمایش بیان شده بود!

حالا و با تقاضای فیلم برای حضور در جشنواره اورشلیم «کیهان» به کارگردان فیلم تاخته است.

متن گزارش «کیهان» را بخوانید:

یک فیلم که پیش از این هم به خاطر تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران در جشنواره فیلم کن جایزه گرفته بود، این بار راهی رژیم صهیونیستی شد. روزنامه کیهان پیش از این بارها نسبت به فیلم «لرد» به کارگردانی محمد رسول‌اف که به تقدیس فرقه ضاله بهائیت می‌پردازد هشدار داده بود. رسول‌اف که متهم به فعالیت علیه امنیت ملی است و به قید وثیقه، خارج از زندان به سر می‌برد، طی سال‌های اخیر به فعالیت آزادانه خود در زمینه فیلمسازی ادامه داد.
با این حال وی هیچ‌گاه برای مردم و داخل کشور فیلمی نساخته است. فیلم‌های وی که فاقد ساختار هنری و دراماتیک هستند، صرفا به عنوان خوراک تبلیغاتی راهی جشنواره‌های ضدّایرانی شدند. فیلم اخیر وی نیز ضمن نمایش تصویری دروغین از ایران، به طور صریح و آشکار به حمایت از فرقه ضاله بهائیت می‌پردازد. این فیلم پس از حضور غیرقانونی در هفتادمین جشنواره فیلم کن فرانسه، این بار قرار است که در اسرائیل و جشنواره اورشلیم به نمایش دربیاید.
با توجه به انفعال دستگاه فرهنگی نسبت به چنین موضوعاتی، لازم است دستگاه‌های امنیتی و قضایی نسبت به خوش‌خدمتی محمد رسول‌اف به رژیم صهیونیستی رسیدگی کنند.