1

انتقاد «کیهان» از حضور غیرقانونی مدیرعامل ۱۴شغله در شورای اکران⇐چرا سازمان سینمایی واکنش نشان نمی‌دهد؟/ آیا این حضور برای حمایت از اکران فیلمهای «خاص» است؟

سینماروزان: وارد ماه سوم سال شده ایم و همچنان نماینده خانه سینما برای حضور در شورای صنفی نمایش معرفی نشده و منوچهر شاهسواری مدیرعامل ابوالمشاغل این نهاد است که در جلسات شورا شرکت کرده و حتی متن صورتجلسات را امضاء میکند.(اینجا را بخوانید)

روزنامه «کیهان» با انتقاد از این رویه نوشته است: برخی از رسانه‌ها از حضور غیرقانونی مدیرعامل خانه سینما در جلسات شورای صنفی نمایش خبر دادند. سازمان سینمایی، خانه سینما و شورای صنفی نمایش هنوز به این اخبار واکنشی نشان نداده‌اند؟؟

این روزنامه ادامه داده است: به تازگی تصاویری از صورتجلسات شورای صنفی نمایش در برخی سایت‌ها منتشر شده است. در این تصاویر، امضای منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز دیده می‌شود. این درحالی است که وی حکمی مبنی بر حضور در جلسات شورای صنفی نمایش ندارد ، اما مدیرعامل خانه سینما نه تنها در این جلسات حضور پیدا می‌کند بلکه صورتجلسات این شورا را نیز امضا می‌کند.

«کیهان» تأکید کرده است: با توجه به اینکه شورای صنفی نمایش، مرجع تعیین اکران آثار سینمایی است، حضور مدیرعامل خانه سینما در جلسات این شورا بدون هیچ حکمی، شائبه‌هایی مبنی بر دخالت وی برای ایجاد شرایط اکران فیلم‌های «خاص» را ایجاد کرده است.