1

انتقادات قابل تأمل معاون نظارت به آنها که مسکن مهر را عامل فاجعه در کرمانشاه دانسته‌اند⇐زلزله در مسکن مهر کمترین تلفات را داشته!/آنها که در مسکن مهر ساکنند، قبلتر در خانه‌هایی ناامن‌تر ساکن بودند!/اگر مسکن مهر نبود به مانند رودبار و بم آمار تلفات چند برابر می‌شد!/به جای نفرین بر تاریکی، شمعی روشن کنید

سینماروزان: اینکه زلزله ای دردناک همانند زلزله کرمانشاه هم مجالی شود برای تسویه حساب سیاسی و به مانند همه این 5 سال باز هم دستاویزی به نام مسکن مهر پیدا شود برای تاختن بر دولتهای نهم و دهم، واقعا نگران‌کننده است به خصوص که اگر ببینیم برخی از جماعت سینمای ایران که در همان دولتها به واسطه همراهی با مفسدان اقتصادی  امروز(!) توانسته بودند کارگردانی را تجربه کنند، بر طبل این تسویه حساب سیاسی می کوبند.

ابراهیم داروغه زاده که از زمان حضورش در معاونت نظارت سازمان سینمایی کوشیده تا حد امکان بی آلودگیهای سیاسی به اظهارنظر بپردازد و در همین رهگذر است که توانسته شرایط اکران در آرامش کامل یکی از فیلمهای حاشیه‌ساز این سالها یعنی «خانه دختر» را فراهم کند در یادداشتی به بهانه زلزله کرمانشاه به انتقاد از آنها پرداخته که به جای کمک به زلزله‌زدگان به دنبال تسویه حساب در قالب دستاویزی به نام مسکن مهر هستند.

متن یادداشت داروغه زاده را بخوانید:

اين عزيزاني كه در فضاي إحساسي پس از زلزله به شكل غير منصفانه اي مسكن مهر و سازندگان آن را مورد انتقاد قرار ميدهند توجه داشته باشند كه:

١- زلزله در مسكن مهر كمترين ميزان تلفات انساني را داشته است ( دو نفر)

٢- از تصاوير مشخص است كه سقف ها و ستون هاي اين ساختمان ها توانسته زلزله بيش از هفت ريشتري را تحمل كند و فقط ديوار ها آسيب ديده كه به نظر قابل قبول است.

٣- اين عزيزاني كه در مسكن مهر ساكن هستند قبل از آن حتما در خانه هاي بسيار ناامن تر ساكن بوده اند و اگر اين پروژه ها نبودند الان ميزان كشته ها و زخمي ها چندين براير بودند. (همانند زلزله بم و رودبار و …)

٤- بهتر است به جاي نفرين بر تاريكي شمعي روشن كنيم. شماره حساب هاي هلال احمر براي كمك به اسيب ديدگان در اختيار همه ما هست، كمك هاي خود را به اين حساب واريز و براي تبليغ و همه گاني  شدن اين كارخير  فيش ان را در فضاي مجازي منتشر كنيم.