1

انتقاد سیروس الوند از نمایش فیلمهای بی‌ربط در هنروتجربه

سینماروزان: دستور شورای صنفی نمایش مبنی بر ممانعت از نمایش فیلمهای گروه دار در هنروتجربه با ادبیات خاص متصدی این گروه و “غیرقانونی” خواندن رفتار شورا مواجه شد؛ ادبیاتی که نه فقط واکنش صریح سخنگو و تاکید بر وجه قانونی شورا مواجه شد بلکه واکنش رییس شورای صنفی نمایش را به دنبال داشت و حتی منتقدانی همچون جبار آذین نیز درباره آن موضع گرفتند.

به تازگی سیروس الوند کارگردان سینمای ایران نیز در گفتگویی با “شرق” از نمایش فیلمهای بی ربط در هنروتجربه انتقاد کرده است.

سبروس الوند بیان داشت: نفس وجود گروه سینمایی هنر و تجربه خوب است. این گروه سینمایی زمانی به‌وجود آمد که برخی فیلم‌ها نیاز به نمایش داشتند و در چرخه حرفه‌ای نمایش هم جایی نداشتند و هنر و تجربه به کمک این فیلم‌ها آمد.

او ادامه می‌دهد: در این میان برخی فیلم‌ها در این گروه سینمایی به نمایش گذاشته شد که خیلی ارتباطی با هنر و تجربه نداشت و الان این گروه سینمایی به جایی رسیده است که باید درباره ادامه مسیرش برنامه‌ریزی کرد. این موضوع ارتباطی هم با مدیریت یک نفر ندارد و نمی‌توان به علم الهدی انتقاد کرد.

این کارگردان افزود: مقصودم این است که باید برای ادامه مسیر فکری کرد که هر فیلمی در این گروه سینمایی نمایش داده نشود، مثلا فیلم “فروشنده” فیلمی نیست که بتوان در اکران‌های گروه هنر و تجربه جای داد و نفس حضور هنر و تجربه برای فیلم‌هایی است که حقیقتا نیاز به فضایی برای دیده‌شدن دارند.