1

انتقاد سعید خانی از آشفته‌بازار اکران⇐همچنان شاهد فیلم‌سوزی هستیم!/تبعیض در اکران، بخش خصوصی را نومید می‌کند

سینماروزان: انتقاد از آشفتگی اکران و فیلمسوزی متعاقب آن که در نیمه دوم سال 96 به اوج خود رسید به سال 97 هم تسری پیدا کرده است و عدم توزیع مناسب سانس میان فیلمهای مختلف و تبعیض ناشی از توجه بی حد به آثار ارگانی-4درصدی همچنان اسباب انتقاد است.

سعید خانی مدیر پخش «خانه فیلم» با انتقاد از فیلمسوزی و با اشاره به نظام نامه تازه اکران به «ایسنا» گفت: با قوانین جدید اکران که سقف ۶ هفته و نمایش همزمان هفت فیلم را شامل می‌شود، شاهد نوعی فیلم‌سوزی هستیم. همچنین این شرایط باعث شد بسیاری از فیلم‌هایی که به عنوان فیلم‌های نوروزی روی پرده بودند و همچنان فروش خوبی داشتند تعویض شوند، آن هم در شرایطی که هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها اکران نشده‌اند.

او ادامه داد: وقتی علت این شیوه اکران را سوال می‌کنیم می‌گویند تعداد فیلم‌ها زیاد است و باید نوبت نمایش پیدا کنند. اما به نظر می‌رسد باید بیشتر به کیفیت فکر کرد نه کمیت. اگر تعداد هفته‌ها بیشتر بود و همچنین تعداد فیلم‌های روی پرده کمتر می‌شد اینقدر به فروش فیلم‌ها ضربه وارد نمی‌شود.

خانی با اشاره به اینکه ضرر تبعیض در اکران به بخش خصوصی برمیگردد تأکید نمود: در واقع هر دو مسئله یعنی تعداد بالای فیلم و زمان پایین نمایش در کنار هم به سینمای بخش خصوصی ضربه می‌زند و با هزینه‌هایی که برای تولید یک فیلم داریم نوعی سردرگمی و ناامیدی در این بخش بوجود می‌آید.