1

انتقاد رسانه اصلاح طلب از فیلمسوزی در اکران رمضان⇐چيدمان اشتباه اکران رمضان باعث و باني شكست فيلم‌ها در گيشه شده و ريزش مخاطب سينما را در پي داشته!/چرا شرایطی ایجاد شده که فیلمها از فروش پایینی رنج ببرند؟؟/اوضاع آن قدر نومیدکننده است که نمیتوان به افزایش فروش حتي ۱۰ درصدي فیلمها تا پایان رمضان اميدوار بود!!!

سینماروزان: محدودیت سالنهای فیلمهای اکران رمضان به نفع دو فیلم اکران نوروز(!) موجبات فروش پایین آثار رمضان را رقم زده و یک فیلمسوزی تمام و کمال را به وجود آورده و عجیب است که بعد از گذشت دو هفته از اکران نوروز مقامات بالادستی سینما هیچ تدبیری برای حل این فیلمسوزی نیندیشیده اند.

روزنامه اصلاح طلب “اعتماد” در گزارشی با عنوان “فیلمسوزی” به انتقاد از چینش نادرست اکران رمضان پرداخته است.

متن گزارش “اعتماد” را بخوانید:

ماه رمضان سالن‌هاي سينما روزها و شب‌هاي سردي را طي مي‌كند، فيلم‌ها از فروش پايين به‌ شدت رنج مي‌برند و صندلي‌هاي سينما خالي از تماشاگران است. اصلا معلوم نيست سالن‌هاي سينما در روز و شب مخاطبي دارند يا خير؟ همين ماه اخير بود كه مردم براي تماشاي فيلم‌هاي نوروز صف مي‌بستند اما در ماه رمضان فيلم‌ها به طرز عجيبي با شكست در گيشه مواجهند. سينما در نوروز 98 شروعي توفاني داشت و دو فيلم «متري شيش و نيم» و «رحمان 1400» در جذب تماشاگر از هم سبقت مي‌گرفتند و گيشه ميلياردي كسب مي‌كردند. اگرچه فيلم‌هاي ديگر اكران نوروز ركوردهاي عجيب و غريب ثبت نكردند، اما منصفانه اگر بخواهيم در نظر بگيريم فروش خوبي در گيشه نصيب‌شان شد. به عنوان مثال فيلم چهارانگشت 10 ميليارد تومان فروش داشت، اما ديري نپاييد كه رويه برعكس شد و مسابقه فروش فيلم‌ها از رونق افتاد.

غير از مورد عجيب فيلم «رحمان 1400 »كه به توقيف آن منجر شد و فيلم از گردونه پخش حذف شد، در حال حاضر فيلم‌هايي كه در ماه رمضان اكران شدند پتانسيل جذب مخاطب را ندارند.

در ابتداي ماه رمضان اين اميد وجود داشت كه باتوجه به فضاي خاص ماه مبارك، به مرور مردم با فيلم‌هاي روي پرده آشنا شوند و شرايط تماشاي فيلم‌ها براي‌شان فراهم شود اما در حال حاضر با گذشت نيمي از ماه رمضان فيلم‌ها روند نااميدكننده‌اي دارند، طوري كه نمي‌توان به افزايش فروش حتي 10 درصدي آنان در ادامه ماه رمضان اميدوار بود. چيدمان اشتباه ماه رمضان باعث و باني شكست فيلم‌ها در گيشه شده و چه بسا ريزش مخاطب سينما را هم در پي داشته باشد.