1

انتقاد بازیگر سینما از خودروهای تفکیک زباله شهرداری!

سینماژورنال: پرویز پورحسینی بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون با نگارش یادداشتی از یک طرف از آموزش رعایت پاکیزگی محیطهای بیرونی به کودکان سخن گفته است و از طرف دیگر گلایه کرده از خودروهایی که به اسم تفکیک زباله باعث به هم ریختگی سطلهای زباله می‌شوند.

به گزارش سینماژورنال پورحسینی در یادداشت خود که برای “شرق” به نگارش درآمده است طعنه هایی هم زده است به وانت بارهایی که با بلندگو در کوچه و خیابانها تردد می کنند و به دنبال خرید ضایعات هستند.

سینماژورنال متن کامل یادداشت پورحسینی را ارائه می دهد:

بچه ها را از کودکی آگاه کنیم

برداشتن هرروز یک آشغال از روی زمین، کار بسیار پسندیده‌ای است. شاید بعضی‌ها با دیدن اینکه شما آشغالی را که او روی زمین انداخته، برداشته و در سطل آشغال می‌اندازید به فکر بیفتند و متنبه شوند. درمان این عادت زشت، زمان‌بر است. این کار باید مدت‌ها قبل و از دوران مدرسه آغاز می‌شد. باید بچه‌ها را از کودکی آگاه کنیم و در مدرسه و خانه به آنها بفهمانیم که با محیط‌زیست خودشان چگونه رفتار کنند.

گلایه از وانتهایی که آرم تفکیک زباله شهرداری رویشان است

اما مساله‌ای که مدت‌هاست من را آزار می‌دهد، مشاهده بچه‌ها و جوانانی است که می‌روند سر سطل آشغال و کیسه‌های زباله را خالی می‌کنند و کیسه پلاستیکی‌اش را برمی‌دارند و اینگونه بوی زباله را در محل پراکنده می‌کنند. حتی دیده‌ام بعضی وانت‌هایی که رویشان آرم تفکیک زباله شهرداری است هم، این کار را انجام می‌دهند و وقتی به آنها اعتراض می‌کنی، می‌گویند که دارند زباله‌ها را تفکیک می‌کنند، ولی درواقع آنها دارند زباله‌هایی را که مردم، درون کیسه‌های پلاستیکی قرار داده‌اند، در سطل‌ها پراکنده می‌کنند و کار ماشین‌های حمل زباله را زیاد می‌کنند. شهرداری باید جلوی این کار را بگیرد.

وانت بارهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کنند

مساله دیگر، وانت‌بارهایی هستند که بلندگو برمی‌دارند و با صداهای گوش‌خراش در کوچه و خیابان دنبال خرید خرده‌ریز و ضایعات می‌گردند. مسوول این آلودگی‌های صوتی کیست؟