1

انتقاد ابوالحسن داوودی از سانسور صحبتهایش در روزنامه اصلاح‌طلب

سینماژورنال: ابوالحسن داوودی کارگردان “رخ دیوانه” که فیلمش بعد از “ایران برگر” دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی است قبل از نوروز گفتگویی با یکی از روزنامه های منسوب به اصلاح طلبان داشت و در آن نکاتی را درباره این فیلم و وضعیت فیلم قبلیش “زادبوم” بیان کرده بود.

به گزارش سینماژورنال اما برخی اشتباهات ویرایشی این گفتگو موجب آن شد که داوودی با نگارش متنی زیر صفحه ای در شبکه اجتماعی که بازنشر این گفتگو را ارائه داده نسبت به این اشتباهات واکنش نشان دهد.

جای سوال و جواب عوض شده

از جمله این اشتباهات پرسیدن این سوال از داوودی بود که آیا فیلم “تقاطع” که خودش آن را ساخته دیده است(!) یا نه؟! داوودی در این باره نوشت: احتمالا به خاطر شتابزدگی آخر سال جای سئوال و جواب چند جا در چاپ عوض شده که مفهوم مصاحبه را تغییر داده.. درواقع این سئوال مصاحبه شونده است ونه مصاحبه کننده!

سانسور صحبتهایم درباره بی اخلاقی مفرط در جامعه

به گزارش سینماژورنال این کارگردان با اشاره به سانسور صحبتهایش در این رسانه افزود: به علاوه چند مورد سانسوری از حرف های من (بخصوص در جایی که از بی اخلاقی مفرط رایج در جامعه در تمامی سطوح صحبت میشود!..) به چشم می خورد که البته محافظه کاری بیش از حد روزنامه “…” را نشان می دهد!…

“تقاطع” قبل از “تصادف” نوشته شده

وی با اشاره به “تقاطع” بیان داشت: سناریوی این فیلم هم سالها قبل از فیلم “تصادف” اثر “پل هگیس” نوشته شده … فقط محض اطلاع.

متن چاپی را ندیدم

داوودی در پایان خاطرنشان ساخت: البته من متاسفانه متن چاپی را ندیدم چون به من اطلاع داده نشده که کی چاپ می شود.