1

انتقادات اهالی کرمان از “شهرزاد” به مجلس کشیده شد!/این همان سریالی است که بودجه تولیدش را داماد معاون رییس‌جمهور فراهم کرده…

سینماژورنال: اولین حاشیه سریال تازه حسن فتحی با عنوان “شهرزاد” زمانی رقم خورد که هویت سرمایه‌گزار این سریال و نسبت خانوادگی وی با معاون رییس جمهور رسانه‌ای شد.(اینجا و اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال دومین حاشیه سریال مربوط به ناهماهنگی‌های نشست خبری آن در پردیس ملت بود و حالا در شرایطی که هنوز پخش سریال “شهرزاد” به نیمه هم نرسیده است انتقادات به برخی دیالوگهای یکی از کاراکترهای زن سریال درباره کرمان، سومین حاشیه سریال را برانگیخته است.

پریناز ایزدیار بازیگر جوانی که در این سریال در نقش دختری به نام “شیرین” ایفای نقش کرده است در روزهای اخیر مواجه شده است با انتقادات برخی از اهالی کرمان که از خودش!

ایزدیار در “شهرزاد” لهجه خاصی ندارد اما توصیفی که کاراکتر این بازیگر از شهر کرمان و اهالی اش می کند عصبانیت برخی کرمانی ها را برانگیخته است.

دهاتی خطاب کردن مردم کرمان و اینکه در آنجا همه چیز بوی … می داد

در قسمت هشتم این سریال پریناز ایزدیار که نقش “شیرین” دختری مغرور و البته دچار عقده‌های درونی را بازی می‌کند، پس از سه ماه اقامت در کرمان به تهران و نزد پدرش برمی گردد.

شیرین که زنی نازاست و به همین دلیل مجبور شده به ازدواج دوم همسرش تن دهد، بدلیل ازدواج دوم همسرش به کرمان و نزد عمه اش سفر کرده و پس از سه ماه به تهران برگشته است.

وی بعد از بازگشت نزد پدر ابتدا در پاسخ به این سوال پدرش که می پرسد ” انگار خیلی خوش گذشته که دو هفته شده سه ماه؟” می گوید: خوش که چه عرض کنم آقا جون، تهرون کجا بقیه جاها کجا، همش خاکی خلی، در و داهاتی.

شیرین چند دقیقه بعد و هنگام صحبت کردن با همسرش “قباد”(با بازی شهاب حسینی) هم ابتدا در پاسخ به این سوال قباد که می پرسد “خوش گذشت؟” با لحن تمسخر آمیزی می گوید “خیلی” و چند دقیقه بعد با گفتن این جمله که انتظار سوغاتی نداشته باشید و چی می آوردم که بهترش اینجا نباشد می گوید: خفه شدم از این که آن جا (کرمان) همه چی بوی خاک و خل و پهن می داد.

دیالوگ های بالا باعت شد کرمانی ها رنجیده خاطر شوند. “داهاتی” خطاب کردن کرمانی ها و ” بوی پهن دادن همه چیز در کرمان” باعث شده تا صدای کرمانی ها درآید.

نماینده کرمان در مجلس: وزیر ارشاد نسبت به جمع آوری سریال “شهرزاد” اقدام کند

به گزارش سینماژورنال این شده است که نه تنها برخی از مخاطبان کرمانی سریال به سراغ صفحه اجتماعی پریناز ایزدیار بروند و از خجالت وی درآیند که محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکری در جلسه علنی امروز یکشنبه 22 آذرماه مجلس اظهار کرد: اخیرا سریالی تحت عنوان سریال “شهرزاد” که از نمایش های خانگی و به کارگردانی فردی به نام ح.ف است توهین جدی به مردم بصیر و ولایت مدار کرمان کرده که جای تاسف است اجازه پخش چنین سریال‌هایی داده می‌شود.

وی افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم با این موضوع برخورد کنند و نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند و شکایت به قوه قضاییه نیز انجام شود که خود ما هم پیگیر آن هستیم.

حسن فتحی: خانواده “شیرین” نه تنها کرمانی نیستند که مردم کرمان مورد ستایش قرار می گیرند

این انتقادات با واکنش متقابل حسن فتحی مواجه شده است که سعی کرده از طریق روابط عمومی سریالش به نوبه خود در این باره توضیح دهد.

کارگردان اين سريال، ضمن اظهار تاسف از سوءتفاهم پیش آمده در رابطه با شهر کرمان در یکی از قسمتهای اين سریال اظهار كرد: جایگاه فرهنگی و اقتصادي رفیع مردم هنرپرور کرمان در تاریخ ایران بر کسی پوشیده نیست و مایه مباهات است.
او با توجه به قسمت هاي بعدي سريال شهرزاد، اين چنين توضيح داد: در بخشی از قسمت یازدهم سریال نه تنها معلوم می شود که خانواده شیرین كه در واقع -شخصیت منفی و افاده ای قصه است- کرمانی نیستند بلکه مردم نجیب و نازنین کرمان مورد ستایش قرارمی گیرند.

شهرزاد
پریناز ایزدیار(شیرین) و علی نصیریان(بزرگ آقا/پدر شیرین) در نمایی از “شهرزاد”