1

انتقادات صریح کارگردان “قندون جهیزیه” از روند داوری فیلمها در جشن خانه سینما+عکس

سینماژورنال: علی ملاقلی پور کارگردان جوان سینمای ایران که صراحت کلام را از پدر مرحومش رسول به ارث برده است بعد از افشاگریهایی که حین اکران فیلمش درباره جهت دهی های خاص به اکران 94 برای کمک به یک فیلم چندصدمیلیاردی انجام داد به تازگی از طریق صفحه اجتماعیش به انتقاد از روند داوریها در جشن خانه سینما پرداخته است.

به گزارش سینماژورنال ملاقلی پور که سال قبل یک فیلم خوش ساخت و پرانرژی به نام “قندون جهیزیه” را روی پرده داشت و این فیلم بعدتر در شبکه خانگی هم مورد توجه قرار گرفت با اشاره به اینکه در جشن خانه سینمای امسال فقط فیلمهای شاخص داوری می شوند از بی عدالتی برآمده از این تصمیم غلط سخن گفته است.

ملاقلی پور با قرار دادن عکسی از فیلم کوتاه “مرگ عقربه ها” در صفحه اجتماعی اش بیان داشته است: حال روز ما در شرایط سینما؛ امسال گفته اند در جشن خانه سینما تمام فیلمها داوری نمی شود؛ فقط فیلمهای شاخص. حالا شاخص حتما یعنی نزدیکان. صنف دستیاران کارگردان و برنامه ریزان هم مردانه در برابر این ارتباط بازیها ایستاد و داوری را به جشن معرفی نکرد تا اعتراض خود را به این تقسیم جوایز به نزدیکان اعلام کند.

کارگردان “قندون جهیزیه” ادامه داده است: در واقع روند بایکوت فیلمهای جوانهای مستقلی مثل بنده که در بخش خصوصی فیلم ساختیم کلید خورد و اصلا حال من یاغی حال عکس است. اما کرم اوستا کریم تا هر جا که بتوانم می جنگم. قندون جهیزیه چون سینما رو نقد کرد کنار گذاشته شد. اصلا سینماگران قدیمی تحمل نقد دارند که خودشان مدعی اند بقیه اقشار جامعه نقد پذیر باشند؟!

 

تصویر احتماعی ضمیمه متن انتقادی ملاقلی پور
تصویر ضمیمه متن انتقادی ملاقلی پور