1

انتقادات تند و تیز تهیه‌کننده «قاتل اهلی» به تلاش برای روی پرده فرستادن «آینه بغل»ی که هنوز مُهر پروانه نمایش‌اش خشک نشده⇐این وضعیت نتیجه ضعف شورای صنفی نمایش و ارشاد است/فیلمی مانند «آینه بغل» که در دو ماه اخیر ساخته شده نباید زودتر از جشنواره روی پرده برود/در نوروز جلوی تعداد فیلمها می‌ایستند اما در پاییز ورودی اکران را باز کرده‌اند و همزمان با هم ۲۰ فیلم روی پرده رفته‌اند/می‌خواهند آمارسازی کنند به قیمت قربانی شدن بخش خصوصی؟؟/وقتش است که شورای صنفی نمایش و ارشاد به سینما احترام بگذارند

سینماروزان: روز گذشته درباره رایزنیهای یک دفتر پخش خاص که یکی از شرکای آن هم در شورای صنفی نمایش حضور دارد برای اکران قریب الوقوع فیلمی به نام «آینه بغل» در گروه استقلال گزارشی منتشر کردیم.(اینجا را بخوانید)

در آن گزارش بر بی عدالتی ناشی از اکران «آینه بغل» که هنوز مُهر پروانه نمایش اش خشک هم نشده تأکید کردیم در شرایطی که هنوز کلی فیلم قابل توجه از جشنواره سی و پنجم داریم که اکران نشده‌اند.

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده ای که به زودی فیلم «قاتل اهلی» را روی پرده خواهد فرستاد با تأکید بر خطرات ناشی از این بی‌عدالتی به «سینما» گفت: این وضعیت نتیجه ضعف شورای صنفی نمایش و ارشاد است. اکران «آینه بغل» همزمان با «قاتل اهلی» و فیلمهایی مانند آن که مدتهاست پشت خط اکران مانده اند یک ظلم مضاعف به همه فیملهای دیگر است. چرا این نکته جا نمی افتد که تعداد گروههای سینمایی هفت تاست و همین تعداد فیلم به همراه نهایتا یک یا دو فیلم در گروه آزاد باید اکران شود.

این تهیه کننده ادامه داد: در نوروز چنان سفت و سخت جلوی تعداد فیلمها می ایستند که نگو و نپرس اما در پاییز ورودی اکران را باز کرده اند و همزمان با هم 14 تا 20 فیلم روی پرده رفته اند. چرا؟ چون میخواهند آمارسازی کنند درباره کمیت فیلمها. میخواهند آمارسازی کنند به قیمت قربانی شدن بخش خصوصی.

تهیه کننده «خط ویژه» و «عصر یخبندان» خاطرنشان ساخت: امیدوارم که این رویه اصلاح شود و در این زمان اندک باقیمانده تا جشنواره به فیلمهایی الویت اکران بدهند که از جشنواره سال قبل منتظر اکرانند. فیلمی مانند «آینه بغل» که در دو ماه اخیر ساخته شده نباید اکرانش زودتر از بهمن ماه یعنی زمان برگزاری جشنواره باشد. اگر میان فیلمی که در جشنواره بوده و فیلمی که سه هفته قبل پروانه گرفته تفاوتی نیست همان بهتر که جشنواره را تعطیل کنند.

منصور لشکری قوچانی تأکید کرد: وقتش است که شورای صنفی نمایش و ارشاد به سینما احترام بگذارند و فیلمها را براساس اعتدال اکران کنند.