1

امتداد زیاده‌خواهی آقازاده کارگردان(؟) و ادامه درگیری تهیه‌کننده و کارگردان «قاتل اهلی»⇐کیمیایی برای جلوگیری از نمایش فیلمش به دبیر جشنواره فجر نامه نوشت

سینماروزان: داستان اختلاف مسعود کیمیایی و منصور لشکری قوچانی تهیه کننده “قاتل اهلی” ادامه دارد.

به گزارش سینماروزان در حالی که تهیه کننده اعتقاد دارد منطبق با فیلمنامه ای که طرفین قرارداد را برمبنای آن بسته اند فیلمبرداری تمام است اما کیمیایی اعتقاد دارد هنوز برخی سکانسهای فیلم باقی مانده است.

شنیده ها حکایت دارد که زمینه اصلی اختلاف کیمیایی و لشکری قوچانی بر سر افزودن بر سکانسهای پولاد کیمیایی است که لشکری قوچانی زیربار آن نرفته است و آن را عاملی بر ضربه زدن به کلیت فیلم دانسته است.

لشکری قوچانی برای احقاق حق درباره این فیلم به شورای داوری خانه سینما پناه برده است و کیمیایی که شاید می داند براساس قرارداد حق با تهیه کننده است به دبیر جشنواره فجر متوسل شده و طی نامه ای از او خواسته جلوی نمایش “قاتل اهلی” در جشنواره را بگیرد.

متن نامه کیمیایی برای محمد حیدری دبیر جشنواره فجر را بخوانید:

 

خدمت دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جناب آقای محمد حیدری

با احترام.

فیلم «قاتل اهلی» را بدون اطلاع من،مدیر فیلمبرداری،برنامه ریز و دستیار اول کارگردان و بخشی از بازیگران را تهیه کننده فیلم تعطیل کرد.

یکی از احتیاجات تالیف هنری، پول است. مگر آن کس که پول می دهد می تواند تالیف اثری را تعطیل کند؟

۱- فیلم «قاتل اهلی» نوشته و ساخته من تمام نشده است. فصل های مانده و کارهای دیجیتالی آن مانده است.

۲- موسیقی این فیلم با نظر و حضور در اجرا با بنده است.

۳- دفتر عکس نویسی (دکوپاژ) این فیلم در خانه ی من است،چطور فیلم مونتاژ شده در حالی که کارهای آقای دهقان را در مونتاژ می رسند،اما لازم به ذکر است هر مونتور دیگری بدون دفتر عکس نویسی نمی تواند داستان، ریتم و حجم مدت فیلمی را حدس بزند.

۴- دستمزد بعضی از عوامل مانده است.

۵- پرده های تبلیغاتی فیلم با نظر گاه این بنده یک سو باشد.

فیلم قاتل اهلی هنوز تمام نیست،فیلمبرداری میخواهد،موسیقی می خواهد،تدوین کامل می خواهد. در غیر این صورت تقاضا دارم این اثر نیمه مرا برای نمایش در جشنواره فجر و یا هر جای دیگری متوقف نمایید.

این اثر مخدوش، زخمی و نیمه تمام است. حتی نمایش خصوصی آن هم از نظر این مولف جرم است.

با احترام دوستی

مسعود کیمیایی