1

امتداد انتقادات به آشفتگی اکران پاییزی و «فیلم‌سوزی» متعاقب آن⇐تهیه‌کننده «شماره ۱۷سهیلا»: اکران دست آنهاست که هم سینما دارند، هم شریک تولیدند و هم شرکت پخش دارند!/ماههاست به دنبال سرگروه برای فیلمم هستم اما به جایی نرسیده‌ام!

سینماروزان: هرقدر هم که اعضای حاضر در شورای صنفی نمایش و از جمله سخنگوی آن غلامرضا فرجی و یکی از اعضای آن یه نام غلامرضا موسوی که شراکتی موثر در یک شرکت پخش خاص دارد، از عدم وجود «فیلم سوزی» در نتیجه تراکم اکران پاییزی بگویند اما هفته ای نیست که یکی از تهیه کنندگان به گلایه از آشفتگی اکران پاییزی نپردازد.

به گزارش سینماروزان امیر سیدزاده تهیه کننده ای که تابستان امسال «مادر قلب اتمی» را بعد از مدتها بلاتکلیفی روی پرده فرستاد، فیلمی آماده اکران به نام «شماره 17 سهیلا» را دارد که هرچند جزو آثار قابل تأمل جشنواره سی و پنجم فجر بود ولی هنوز نتوانسته حتی قرارداد پخش خود را منعقد کند.

سیدزاده با اشاره به گرفتاریهای برآمده از تراکم اکران پاییزی به «مهر» گفت: متاسفانه هیچ سرگروهی برای  اکران این فیلم سینمایی در اختیار ما قرار نمی دهند. در این وضعیت خراب اکران و به دلیل مدیریت ناصحیح مسئولان در بخش های مختلف، شرایطی فراهم شده است تا بسیاری از فیلم های سینمایی برای مدت ها در نوبت اکران می مانند و به اکران سال بعد منتقل می شوند.

این تهیه کننده سینما توضیح داد: وجود مافیا و رانت در اکران سبب شده است تا بسیاری از فیلم های سینمایی اکران نشوند و یا اکران های ضعیف و نامناسب داشته باشند. در حال حاضر شرایط اکران دست کسانی است که هم خودشان سینما دارند و در ساخت فیلم شریک هستند و هم به عنوان پخش کننده سهمی از فروش فیلم ها دارند. به همین دلیل فیلم های این گروه از سینماگران به راحتی اکران می شوند.

سیدزاده تأکید کرد: در چنین شرایطی است که فیلم های مستقل در حوزه اکران دچار مشکل می شود و مدت ها در نوبت اکران باقی می مانند. من به عنوان تهیه کننده فیلم همچنان در حال تلاش برای اکران «شماره ۱۷ سهیلا» هستم اما به هیچ نتیجه ای در این زمینه ای نرسیده ام.