1

اقدام هوشمندانه دبیرخانه تئاتر فجر⇐طراحی اپلیکیشن ارتباطی به‌جای بولتن هزینه‌زای کاغذی

سینماژورنال: در نشست 22 دی ماه جشنواره تئاتر فجر در کنار معرفی آثاری که بناست در این جشنواره به نمایش دربیایند خبری درباره طراحی و اجرای اپلیکیشن ارتباطی جشنواره هم اعلان شد.

به گزارش سینماژورنال گویا دست اندرکاران مهمترین فستیوال تئاتر وطنی به جای آن که هزینه های زائدی را برای چاپ بولتنهای کاغذی صرف کنند اپلیکیشنی موبایلی طراحی کرده اند که با نصب آن روی گوشیهای موبایل می توان تمام محتوای مربوط به جشنواره را به سرعت در اختیار داشت.

در این اپلیکیشن در کنار اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره، برنامه برگزاری جشنواره مبتنی بر معرفی مکانهای اجرا و زمان دقیق اجراها در اختیار مخاطب خواهد بود.

از آن سو از طریق این اپلیکیشن می توان مجله خبری جشنواره را هم در اختیار داشت و البته لینک مستقیم به سایت جشنواره این امکان را فراهم می‌کند که از امکانات سایت هم استفاده شود.

این اپلیکیشن ارتباطی امکان خرید بلیت الکترونیکی جشنواره را نیز در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

حذف بولتن کاغذی به‌مثابه حذف سازمان برنامه؟!

در روزهایی که حرف و حدیثهای فراوانی پیرامون چرایی راه اندازی بولتن کاغذی برای جشنواره فیلم فجر شنیده شده و البته گویا دبیر جشنواره فیلم فجر هم تلویحا موافق حذف بولتن کاغذی بوده اما دست اندرکار اجرایی این بولتن که مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی هم هست، توانسته مجددا زمینه انتشار بولتن کاغذی را فراهم آورد.

این دست اندرکار برای توجیه انتشار هزینه‌زای بولتن کاغذی در گفتگو با “سینما” در قیاسی بی‌ربط حذف بولتن جشنواره را به حذف سازمان برنامه و بودجه در دولت احمدی‌نژاد تشبیه کرده است!

با این حال همین که جشنواره تئاتر فجر زودتر از سلف سینمایی خود با شرایط روز هماهنگ شده و اپلیکیشن ارتباطی راه انداخته جای تقدیر دارد.