1

اقدام عاقلانه شورای راهبردی جشنواره مقاومت⇐حذف فیلمهای دبیر جشنواره از بخش اصلی

سینماروزان: بعد از آن که در جشن خانه سینمای امسال فیلم «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری دبیر اجرایی جشن در شش رشته نامزد و در دو رشته هم جایزه دریافت کرد کم نبودند منتقدانی که به همین خاطر جشن خانه سینما را مورد شماتت قرار دادند.

این روندی بود که پیش بینی میشد در جشنواره مقاومت امسال هم رخ دهد چون محمد خزاعی دبیر جشنواره در ماههای اخیر دو فیلم «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» را تولید کرده بود و حضور این فیلمها در بخش رقابتی ممکن بود سوءتفاهم برانگیز شود.

با این حال شورای راهبردی جشنواره مقاومت هر دو فیلم خزاعی را از بخش رقابتی سینمای ملی که اصلی ترین بخش جشنواره است خارج کرده است و فقط به این فیلمها اجازه حضور در بخشهای جنبی داده شده است.

شورای راهبردی این فیلم‌ها را از بخش مسابقه سینمای ملی خارج کرده ولی حضور در بخشهای جنبی نظیر «جایزه عماد مغنیه»، «جلوه گاه نور»، «بین الملل»، «بهترین فیلم از نگاه مردم» و «جایزه داوری خانواده‌ شهدا»را بلامانع دانسته است.

خزاعی پیش از این زمانی که دبیر جشنواره سی ام فیلم فجر بود نیز فیلم «قلاده های طلا» را از بخش رقابتی خارج کرد و آن را در بخش خارج از مسابقه نمایش داد؛ البته نمایش به صورت چراغ روشن در سالن اصلی همایشهای برج میلاد!