1

افشای رقم دقیق بودجه تولید “شهرزاد” از زبان حسن فتحی

سینماژورنال: تازه ترین سریال حسن فتحی “شهرزاد” در دو ماه اخیر در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است. حضور محمدهادی رضوی داماده محمد شریعتمداری معاون رییس جمهور به عنوان سرمایه گذار این پروژه(اینجا و اینجا را بخوانید) شائبه هایی را ایجاد کرده بود درباره رقم هزینه شده برای این سریال.

به گزارش سینماژورنال این شائبه ها باعث شده است حسن فتحی در تازه ترین گفتگوی خود درباره این سریال که با “شرق” انجام شده است رقم دقیق بودجه این سریال را اعلام کند.

رقم دقیق تولید 12 میلیارد و 700 میلیون بوده است

حسن فتحی با اشاره به شایعاتی مرتبط با بودجه سریال می گوید: خواسته یا ناخواسته خبرهایی درباره این کار منتشر شده است که بودجه این کار به روایتی ١٧ میلیارد تومان بوده و به روایتی ٣٠ میلیارد تومان و از این دست ارقام. بنده آخرین نظر را از سعید ملکان که مجری طرح این کار است، پرسیدم و گفت دقیقا ١٢میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان کل رقم بودجه این کار بوده است.

وی ادامه می دهد: این را از این جهت می‌گویم که این تصور پیش نیاید که سریال “شهرزاد” این بازیگران را دعوت کرد و آنها هم رقم‌های خیلی بالایی گرفتند و چون رقم‌های بالایی گرفتند، کارشان را خوب انجام داده‌اند. واقعا این‌طور نیست. خوشبختانه تهیه‌کننده این سریال حسن نیت داشت و آدم اهل فرهنگی است و این امکان را فراهم کرد که ایده هشت‌ساله من اجرائی شود و باید از این بابت از آنها تشکر کرد.

سکانسهای سه روزه را در یک روز می گرفتیم

این کارگردان می افزاید: اما از طرف دیگر این‌طور نبوده که بودجه خیلی بالایی برای این سریال هزینه شده باشد. ما هم یک جاهایی سعی کردیم صرفه‌جویی کنیم و گاهی به کار سرعت دادیم تا از هزینه‌ها را کم کنیم. مثلا سکانس‌هایی که در فرم معقول باید سه‌روزه تمام می‌شد، سعی کردیم یک‌روزه فیلم‌برداری کنیم. شاید جالب باشد که بگویم تمام سکانس‌های مربوط به کودتا با تمام آن شلوغی‌ها یک روز و نیم یا نهایت دو روز فیلم‌برداری شد.

شهرک سینمایی غزالی در حال فروریختن بود

حسن فتحی که بخشی از بودجه سریال را صرف بازسازی شهرک سینمایی غزالی کرده است خاطرنشان می سازد: زمانی که شهرک سینمایی را تحویل گرفتیم با مکانی روبه‌رو شدیم که اکثر بناها در حال فروریختن بود. متأسفم که مکانی که زنده‌یاد علی حاتمی مدت‌ها برای ساختش زحمت کشید این‌طور از بین می‌رود.

نمی دانم چرا این شهرک به نام علی حاتمی نشد

وی بیان می دارد: نمی‌دانم چرا حداقل این مکان به نام این مرد بزرگ نشد و چه انگیزه‌ای باعث شد شهرکی که اخلاقا باید به اسم علی حاتمی شود نامش شهرک سینمایی غزالی شد؟ به‌هرحال همتی شد تا شهرک سینمایی بار دیگر بازسازی شود و تهیه‌کننده سریال “شهرزاد” و سعید ملکان، مجری طرح سریال، حقیقتا زحمت زیادی برای این کار کشیدند. چیزی حدود یک‌ماه‌ونیم برنامه فیلم‌برداری شهرک به تعویق افتاد تا نوسازی انجام شود. خوشحالم که این سریال بهانه‌ای شد تا بازسازی روی بناها انجام شود تا حداقل گروه‌های بعدی بهتر در این مکان کار کنند.