1

افشاگری یک نماینده مجلس درباره جزییات دیداری تازه با مدیران سازمان سینمایی⇐از کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های جشنواره نسبت به سال قبل تا انتصاب «رضاداد» به‌عنوان رابط مجلس!!!/از جمع شدن فرش قرمز جشنواره تا نمایش فیلمها برای نمایندگان پیش از جشنواره⇔پرسش اول: آیا جشنواره با ۶ میلیارد برگزار می‌شود؟/پرسش دوم: حوزه وظایف «رضاداد» به‌عنوان رابط چیست؟/پرسش سوم: آیا رضایت تهیه‌کنندگان در نمایش پیش از موعد فیلمها برای نمایندگان لحاظ خواهد شد؟

سینماروزان: ساعاتی بعد از معرفی فیلمهای بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر توسط ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی با همراهی داروغه زاده و علیرضا رضاداد با کمیته هنری کمیسیون فرهنگی مجلس دیدار کردند.

به گزارش سینماروزان احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جلسه کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی با محمدمهدی حیدریان به «خانه ملت» گفت: مسئولان جشنواره فجر گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری جشنواره و نحوه انتخاب فیلم‌ها به اعضای کمیته هنری ارایه کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی مطهری و احمد مازنی نیز به عنوان دیگر اعضای این کمیته در جلسه حضور داشته‌اند، افزود: به گفته مسئولان جشنواره هزینه‌های جشنواره ملی فیلم فجر امسال نسبت به گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته و این کاهش هزینه‌ها یکی از نقاط قوت جشنواره امسال است.

وی حضور  تعداد قابل ملاحظه‌ای از فیلم‌های دفاع مقدسی در جشنواره را نقطه قوت دیگر این جشنواره دانست و عنوان کرد: به گفته مسئولان بساط فرش قرمز که در  دوره‌های قبل حواشی به همراه داشت و جنجال‌آفرین بود در این دوره از جشنواره برچیده شده است.

این نماینده به پیشنهادات اعضای کمیته متبوعش به مسئولان جشنواره ملی فیلم فجر و سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: تعامل بیشتر و ارایه گزارش‌های منظم به کمیسیون و کمیته از جمله این پیشنهادات بود لذا بر سر تعامل‌ ۲ طرف توافق شد.

آزادی خواه همچنین از نمایش تعدادی از فیلم‌ها از سوی مسئولان جشنواره برای اعضای این کمیته قبل از آغاز جشنواره و معرفی علیرضا رضاداد به عنوان رابط فرهنگی سازمان سینمایی با کمیسیون فرهنگی خبر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان بیان کرد: در این جلسه همچنین نمایندگان درباره اینکه فیلم‌های کمدی بیش از حد خطوط  قرمز را رد می‌کنند، صحبت کردند که این موضوع مورد قبول رییس سازمان سینمایی قرار گرفت.

به گزارش سینماروزان آنچه آزادی خواه درباره جزییات دیدار با مدیران سینمایی گفته پرسشهایی را ایجاد می کند.

این نماینده درحالی از کاهش 50 درصدی هزینه های جشنواره نسبت به سال قبل گفته که با توجه به بودجه حدود 12میلیاردی جشنواره سی و پنجم حالا می‌شود این سوال را طرح کرد که جشنواره امسال با بودجه ای نزدیک به 6 میلیارد برگزار خواهد شد؟

حضور رضاداد به عنوان رابط کمیته هنری چه معنایی دارد؟ حوزه وظایف او دقیقا در چه مسیری است؟

درباره نمایش فیلمهای جشنواره برای نمایندگان هم این سوال پیش می آید که آیا این نمایش فیلم با رضایت صاحبان آثار و با حضور آنها رقم خواهد خورد؟