1

افشاگری یک عضو شورای شهر از کمک ۹۵۰ میلیونی شهرداری برای تولید فیلم ۳ارگانی «ماجرای نیمروز»!⇐حالا نوبت حوزه هنری و فارابی است که بگویند چقدر صرف کمک به این فیلم ۳ارگانی کرده‌اند؟

سینماروزان: حضور 3 ارگان متنفذ از فارابی گرفته تا حوزه هنری و تصویرشهر وابسته به شهرداری برای تولید فیلمی به نام «ماجرای نیمروز» که نه پروداکشن سنگینی داشت و نه تیم بازیگران گرانقیمتی در آن حضور داشتند از همان زمان تولید پرسشهای فراوانی را موجب شد.

به گزارش سینماروزان پرسش اصلی این بود که هر کدام از ارگانهای حامی دقیقا چه هزینه ای را صرف تولید این فیلم کرده اند و این هزینه صرف کدام بخش از تولید شده است.

به تازگی افشین حبیب زاده از اعضای شورای شهر تهران که معاون نظارت شورا هم هست در خلال گفتگو با «ایسنا» به افشاگری درباره کمک 950 میلیونی شهرداری به تولید این فیلم دست زده است؛ با این افشاگری باید منتظر ماند و دید آیا مدیران حوزه هنری و فارابی هم درباره میزان حمایت صرف شده برای این فیلم توضیح خواهند داد یا نه؟

افشین حبیب زاده با اشاره به آن که تمام توان خود را برای نظارت بر عملکرد شهرداری انجام خواهد داد بیان داشت: در حوزه کمک‌های مالی نیز موارد مختلفی وجود دارد که ما به عنوان نماینده مردم در حوزه وظایف نظارتی شورا در حال پیگیری هستیم و از شهردار محترم تهران می‌خواهیم تمام کمک‌های انجام شده در سنوات گذشته را شفاف و بی پرده با مردم تهران درمیان گذاشته و در گزارشی که قرار است ارائه شود بگنجانند و از این به بعد نیز کمک‌های شهرداری و همچنین کمک‌هایی که درگذشته صورت گرفته، در سایت شهرداری به اطلاع مردم برسد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه مردم مطمئن باشند که در نظارت بر رعایت حقوق آنها کوتاهی نکرده و اجازه تضییع حقوق آنها را نمی‌دهیم، گفت: همه موارد را بر حسب گزارشات مردمی وسیستمی پیگیری می‌کنیم. برخی سازمانها نیز اعلام می دارند در راستای وظایف ذاتی خود کمکهایی را به موسسات مختلف نموده‌اند مانند کمک 950 میلیون تومانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» که پس از اخذ گزارش اعلام نمودند این کمک صورت گرفته اما پس از فروش فیلم مبلغ به حساب شهرداری بازگشته است.