1

افزایش ۱۸ درصدی قیمت بلیت سینماها در سال ۹۴+عرضه بلیت نیم‌بها بالاتر از نصف قیمت عادی بلیت!!!

سینماژورنال: در حالی که با قیمتهای فعلی بلیت سینماها نیز اوضاع خوبی در گیشه به چشم نمی خورد برطبق تصمیم شورای صنفی نمایش بنا شده از سال بعد قیمت بلیت سینماها افزایش پیدا کند.

به گزارش سینماژورنال فارغ از افزایش 15 تا 18 درصدی قیمت بلیت سینماها در سال آینده نکته جالب درباره بلیت نیم بهاست که بجای آن که نصف قیمت عادی بلیت باشد، با گرد شدن به رقمی رسیده بیشتر از نیم بها!

سینماهای مدرن: 8000 تومان

بر این اساس مقرر شده قیمت بلیت سینماهای مدرن یعنی اغلب پردیسهای پرمخاطب که تا پیش از این 6500 تومان بود به 8 هزار تومان افزایش پیدا کند یعنی یک افزایش قیمت 18 درصدی!

البته شورای صنفی نمایش برای اینکه این افزایش چشمگیر جلوه نکند شرطی را هم گذاشته بر این مبنا که در این سینماها قیمت بلیت‌ها از شنبه تا چهارشنبه 7 هزار تومان و پنجشنبه و جمعه 8 هزار تومان فروخته شود.

سینماهای ممتاز: 6500 تومان/نیم بها: 3500 تومان

همچنین بلیت سینماهای ممتاز به 6500 تومان رسیده است. بلیت این گروه از سینماها از شنبه تا چهارشنبه 6 هزار تومان و پنجشنبه و جمعه‌ها 6500 تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت بلیت نیم بها در این گروه بجای اینکه 3250 تومان باشد 3500 تومان است!

سینماهای درجه یک: 5500 تومان/ نیم بها: 3000 تومان
قیمت بلیت سینماهای درجه یک نیز به 5500 تومان افزایش پیدا کرد. در این سینماها از شنبه تا چهارشنبه قیمت بلیت‌ها به 5 هزار تومان و روزهای پنجشنبه و جمعه 5500 تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت بلیت نیم‌بها نیز به جای اینکه 2500 تومان باشد، 3 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سینماهای درجه دو: 4000 تومان/ نیم بها: 3000 تومان

سینماهای درجه دو نیز پنجشنبه و جمعه‌ها بلیت 4 هزار تومانی می‌فروشند و از شنبه تا چهارشنبه قیمت بلیت‌ها به 3 هزار تومان و بلیت نیم‌بها نیز بجای اینکه 2 هزار تومان باشد به 3هزار تومان خواهد رسید.

کجایند سینمادارانی که از ورشکستگی کامل سخن می گفتند؟

به گزارش سینماژورنال اینکه صاحبان سینماهای درجه دو هم بلیتهای نیم بهایشان را کمتر از 3000 تومان عرضه نخواهند کرد در تناقض کامل با گلایه هاییست که آنها همواره از نبود مخاطب در سینماها دارند و البته مصداقی بر این واقعیت که همچنان کمکهای ارگانیست که چرخ سینماها را می چرخاند.

به بیان دیگر داستانهایی که در اغلب ماههای سال درباره ورشکستگی سینماداران شنیده میشود بیشتر برای دریافت حمایتهای ارگانی بیشتر است وگرنه این سینماداران لااقل قیمت نیم بهای بلیت خود را حتی اگر به نفع مخاطبان گرد نمی کردند به صورت واقعی محاسبه می کردند.