1

افزایش ۱۵ درصدی مخاطبان شبکه مستند

سینماژورنال: نتایج نظر سنجی از میزان بینندگان شبکه مستند نشان می‌دهد مخاطبان این شبکه در سال 94 حدود 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سینماژورنال نتایج نظرسنجی مركز تحقیقات و سنجش افكار صدا و سیما كه درباره میزان بینندگان این شبكه انجام شده نشان می‌دهد،  آمار مخاطبان این شبكه در سطح ملی با نوسان زیادی مواجه بوده است،  به طوری كه در سال 94 از بالاترین میزان بیننده (4/34) برخوردار بوده است. این نظر سنجی نشان می‌دهد شبكه مستند سیما در این سال با پخش مستند‌های جذاب و با موضوعات متنوع توانسته رضایت مخاطبان و علاقه‌مندان به مقوله مستند را جلب كند. همچنین یادآوری می‌شود كه در آخرین روزهای سال 94، برنامه‌های این شبكه با كیفیت فول اچ دی روی آنتن می‌رود كه بی شك در جذب مخاطب برای سال 95 موثر خواهد بود.

این نظر سنجی فراگیر كه در جامعه ای آماری با فراوانی بیش از 14هزار نفر  و درسال‌های 92 و 94 در سطح ملی انجام شده است، نشان می‌دهد، میزان بینندگان شبكه مستند سیما روند افزایشی داشته به طوری كه در تهران  ازحدود 19 درصد در سال 92 به حدود 33 درصد در سال 94 و در سطح ملی از حدود 19 درصد در سال 92 به حدود 35 در صد در سال 94 رسیده است.

باید اشاره كرد كه مدیر شبكه مستند اخیرا در گفتگویی با خبرنگاران درباره اهداف سال ۹۵ این شبكه اعلام كرد: ما در سال جدید به دنبال حرفه ای تر شدن تولیدات مان هستیم و قصد داریم مستند‌هایی در خصوص فرهنگ بومی كشور با موضوعات مختلف در نگاه بین المللی بسازیم.

تاجیك افزوده است: در سایر نقاط دنیا هزینه تولید مستند توسط چند شبكه و نهاد پرداخت می شود و در نتیجه همه این سرمایه گذاران می توانند اعمال سلیقه كنند. حاصلی كه از این طریق به دست می آید تولید یك مستند با نگاه حرفه است كه سلایق و دیدگاه های مختلفی را راضی نگه می دارد و امكان پخش در رسانه های متفاوت و متنوع را پیدا می كند. ما هم در تلاشیم مستندهای بهتری بسازیم و مخاطب بین الملل را هدف قرار دهیم.