1

افاضات آقازاده-مدیری که با واژه «کثافت» به پرمخاطب‌ترین فیلم اکران۹۷ تاخته بود⇐ کاری که گروه تلویزیونی جم انجام می‌دهد شیادی است/اینکه ساعات تماشای تلویزیون افزایش پیدا کند، باعث نگرانی است!!

سینماروزان: آنها که اخبار سینمایی را پیگیری میکنند حتما یادشان می آید ابتدای اردیبهشت ماه و در جریان جا ماندن فیلمهای ارگانی-4درصدی از کمدی «مصادره»-که تا اینجا پرمخاطب ترین فیلم اکران97 است-، یک مدیر تلویزیون با واژه «کثافت» به «مصادره» که با پروانه ساخت وزارت ارشاد تولید شده و با پروانه نمایش همین وزارتخانه اکران شد تاخت!

این مدیر محمد سرشار نام داشت که آقازاده محمدرضا سرشار از نویسندگان متبوع جریان اصولگرایی است. ادبیات این آقازاده که احتمالا به واسطه تواناییهایشان و نه داشتن ژن خوب(!) به مدیریت شبکه کودک رسیده با انتقاد بسیاری از رسانه ها مواجه شد ولی دریغ از سر سوزنی دلجویی بابت به کار بردن آن عبارات از سوی مدیر شبکه کودک!(اینجا را بخوانید)

حالا این مدیر در گفتگویی که با خبرگزاری متبوع سازمان تبلیغات داشته در کنار گلایه از شبکه پرحاشیه جم مدعی شده اینکه ساعات تماشای تلویزیون افزایش پیدا کند باعث نگرانی است چون ممکن است مخاطبان را از اموری مانند کتابخوانی بازدارد! اما این مدیر انگار حواسش نیست که احتمال رجوع مخاطب به کتاب بخاطر فقر محصول سرگرم کننده در رسانه ملی، خیلی کمتر از احتمال رجوع به فضای مجازی و شبکه های ماهواره ایست؛ کافیست یک بار سرانه مطالعه در کشور را ارزیابی کنیم تا همه چیز دستمان بیاید!

سرشار گفته است: ما باید بین شیادی رسانه ای و تربیت تفاوت قایل شویم، کاری که گروه تلویزیونی جم انجام می دهد شیادی است. این درست نیست که یک شبکه تلویزیونی حیازدایی و تحریک جنسی انجام دهد و بعد که مشکل بوجود آمد به صراحت آموزش هایی دهد که باید به شکل خصوصی انجام شود. درواقع آنها یک خرابکاری بزرگ را با یک خرابکاری بزرگتر می پوشانند.

این مدیر ادامه داده است: مهمترین رویکرد ما در شبکه کودک تربیت محوری است و اینکه تلاش کنیم به سمت یک رسانه مربی حرکت کنیم. به نظرم حدود ۲ سال و چند ماهی که از تاسیس این شبکه گذشته، گواه این تجربه است که ما توانسته ایم مخاطبمان را سرگرم کنیم و برایش جذاب باشیم و از طرف دیگر دانسته های خود را به او انتقال دهیم اما نکته دیگر این است که تماشای زیاد تلویزیون دیگر مهارت های کودک از جمله کتابخوانی را کاهش می دهد و اگر روزی برسد که کودک ایرانی روزی یک ساعت تلویزیون ببیند ایده آل ماست.

سرشار افزوده است: بزرگترین خطا این است که خانواده به دلیل اعتمادی که به شبکه کودک دارد بچه را از سر خود باز کرده و او را جلوی تلویزیون بگذارد. ما مثل یک آشپز محصولات مختلفی را برای بچه ها تولید می کنیم و فهرست متنوعی داریم اما انتخاب اینها توسط خانواده و خود بچه ها صورت می گیرد و خانواده نباید اجازه دهد با تنوع این لیست بچه ها بیشتر برنامه ببینند. ما اکنون ۱۰ برنامه داریم که بیش از ۵۰ درصد بیننده دارد که در تاریخ تلویزیون این میزان محبوبیت برنامه های کودک سابقه نداشته است اما همانطور که گفته شد نباید باعث شود تعداد ساعات تماشای تلویزیون افزایش پیدا کند زیرا این امر باعث نگرانی ما می شود.