1

اعتراف تهیه‌کننده‌ فیلمی که ظرف ده روز ۳۰ میلیون هم نفروخته⇐به سوددهی مالی رسیده‌ام!!!

سینماروزان: اینکه تهیه کننده فیلمی مانند «آپاندیس» باشی که ظرف ده روز ابتدایی اکران 30 میلیون هم نفروخته باشد و از سوددهی مالی حرف بزنی جای تعجب دارد؟؟

اگر تولید، با حمایت ارگانها و نهادها صورت گرفته باشد، قطعا خیر.

به گزارش سینماروزان تهیه کننده «آپاندیس» که با حمایت سیمافیلم تولید شده و قطعا دغدغه بازگشت سرمایه نداشته در اعترافی صادقانه از سوددهی مالیش می گوید و در عین حال گله میکند از اینکه چرا مدیران ارشاد به فیلم او بی توجهند!

مقصود جباری تهیه کننده «آپاندیس» به «ایلنا» گفت: از نگاه اکران امروز، منِ‌ تهیه‌کننده به سوددهی مالی رسیده‌ام اما مهم‌تر از سود من این است که مردم به سوددهی برسند و فیلم توسط آن‌ها دیده شود.

جباری ادامه داد: هر کدام از ارگان‌ها اعم از شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند زیرا تمامی فیلم‌ها به شکلی نتیجه و بچه‌های وزارت ارشاد هستند و اگر فیلمی مانند «آپاندیس» جوایز خوبی به دست می‌آورد، باید به اندازه خودش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: قطعا صنوف و شورای صنفی نمایش نقش تعیین‌کننده‌ای در چیدمان اکران دارند ولی وقتی می‌بینند فیلم‌های کمدی که با استقبال بیشتری مواجه است، آنها هم نمی‌توانند به سینماداران فشار بیاورند زیرا به هر حال سینماداران علاقه‌ دارند فیلمی را اکران کنند که فروش خوبی داشته باشد و فروش فیلم برای آن‌ها اولویت اول است. شاید به فیلم‌هایی همچون «آپاندیس» روی خوشی نشان ندهند اما نمی‌توان این مساله را به گردن یک فرد یا یک گروه انداخت بلکه باید ساختار سینما و نوع ذائقه‌سازی و هدایت ذائقه مخاطبان به مرور بهبود پیدا کند.