1

اعتراض صریح تهیه‌کنندگان مستقل به بی‌قانونی صورت گرفته در شورایعالی تهیه‌کنندگان⇐آقای حیدریان! حواستان به تخلفات «ابوالمشاغل» هست؟

سینماروزان: یک تخلف آشکار آیین نامه ای در شورایعالی تهیه کنندگان با اعتراض انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران مواجه شده است.

شورایعالی تهیه کنندگان می‌بایست حداقل ماهی یک بار جلسه ای 20 نفره با حضور نمایندگان صنوف چهارگانه تهیه کنندگان تشکیل دهد و به مهمترین مشکلات صنوف رسیدگی کند اما در 5ماه اخیر حتی یک بار هم این جلسه تشکیل نشده و همین اسباب اعتراض شورای مرکزی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران را موجب شده است.

شورای مرکزی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض به رویه در پیش گرفته شده از سوی منوچهر شاهسواری که در پنج ماه اخیر به طور موقت(!!) دبیری شورایعالی را برعهده داشته خطاب به رییس سازمان سینمایی نوشته است: آقای حیدریان! اینکه شما مدام در کلام از اهمیت واسپاری مسئولیت به صنوف می‌گویید خیلی هم خوب است اما به نظر میرسد در ماههای اخیر و با تعدد مسئولیتهای مدیرعامل خانه سینما صنف معنایی کاملا فردی گرفته و ایشان مساوی صنف و صنف برابر ایشان است. شاید در همین مسیر باشد که حضور موقت ایشان در دبیری شورایعالی تهیه کنندگان در روندی تخلف آمیز به ناگاه 5 ماهه شده و در این مدت حداقل خواسته صنوف 4گانه تهیه کنندگی که برگزاری جلسات ماهیانه 20نفره است جدی گرفته نشده.

شورای مرکزی انجمن تهیه کنندگان مستقل در بیانیه خود ادامه داده: این روالیست که بعد از حضور موقت منوچهر شاهسواری در دبیری شورایعالی پی گرفته شده و اسباب تاسف است که بازرس شورایعالی موسوم به 3ارگانی(!!؟) هم از کنار این تخلف گذشته! البته از بازرسی با حداقل رزومه صنفی و متعلق به یک اردوگاه سیاسی شکست خورده که با لابی نماینده یک شرکت پخش مافیایی(!) و مدیرعامل ابوالمشاغل سر از بازرسی درمی‌آورد بیش از این انتظار نمی‌رود.

شورای مرکزی تهیه‌کنندگان مستقل در انتهای بیانیه خود آورده است: آقای حیدریان! اینکه ثمره 5 ماه تخلف چیست را میتوان در چگونگی انتخاب نماینده برای شورای اکران دید که به جای نیروهای صنفی باز طفیلی سیاسیون شکست خورده سر از شورای اکران درآورده و داستان تخلفات آیین نامه‌ای در آنجا هم امتداد یافته است و نتیجه‌اش شده اعتراضات به چینش اکران در همین ابتدای سال. آقای حیدریان! آیا حواستان به تخلف شاهسواری هست؟ آقای رییس!  شورای مرکزی تهیه‌کنندگان مستقل به امید حمایت از بدنه صنف اعتراض خود به تخلفات مختلف که صنف سینمای ایران را به استضعاف کشانده اعلام می‌دارد.