1

اظهار تعجب علی‌اصغر پورمحمدی از سوء‌ظن‌های مدیران شبکه‌های سه و نسیم نسبت به هم!!

سینماروزان: ساختار تلویزیون هرچند تحت مدیریت واحدی است ولی بارها شده که تفاوت دیدگاهها در ممیزی محصولات تلویزیونی شبکه‌های مختلف، نشان داده که چقدر می‌تواند میان زیرمجموعه‌های تلویزیون تفاوت باشد.

با این حال اینکه یک مدیر باسابقه تلویزیون از سوءظن‌های مدیران شبکه‌های مختلف نسبت به یکدیگر سخن گوید خیلی عجیب است.

علی‌اصغر پورمحمدی مدیر باسابقه سیما در میزگرد شفافیت مالی صداوسیما ضمن اشاره به اینکه رقابت‌های ناسالم، منفی و مخربی میان شبکه‌های تلویزیون به‌وجود آمده است، می‌گوید: نظام سرمایه‌داری بر برنامه‌های تلویزیون حاکم شده است.

علی اصغر پورمحمدی قائم مقام معاون رئیس سازمان صداوسیما در امور سیما به تسنیم گفت: نظام سرمایه‌داری بی‌رحم بر برنامه‌های تلویزیون حاکم شده است. رقابت‌های ناسالم، منفی و مخربی میان شبکه‌ها به‌وجود آمده که برای تلویزیون، سمّ مهلکی است. به همدیگر نگاه می‌کنند، من واقعاً الان از نرخ‌ها خبر ندارم، اما آنچه شنیده‌ام نرخ‌ها خیلی بالا رفته است.

مدیر سابق شبکه سه ادامه داد: هرکس هم الان بخواهد این نرخ‌ها را تعدیل کند یا جلوی پیشروی‌اش را بگیرد، نمی‌تواند.

وی در مورد علت ایجاد چنین رویه‌هایی در صدا و سیما اظهار داشت: وقتی کار به بیرون از سازمان صداوسیما می‌رود، پولش را بازرگانی و حامی مالی، فلان شرکت، توسکا یا اپلیکیشنی خاص می‌دهد، نرخ‌ها به هم می‌ریزد.

پورمحمدی با اشاره به سوءظن‌های مدیران شبکه‌ها نسبت به هم گفت: چندی پیش با مدیر شبکه ۳ (علی فروغی) جلسه داشتم، هنوز کرونا جدی نشده بود، ایشان گلایه کردند که نرخ‌های شبکه نسیم ناعادلانه است و بالا رفته و باعث شده نرخ‌ها به هم بخورد. هفته بعد با مدیر شبکه نسیم (محمد احسانی) صحبت کردم از شبکه ۳ گلایه می‌کرد که نرخ‌ها را به هم زدند.

این مدیر ارشد صدا و سیما خاطر نشان کرد: من شنیده‌ام یک منتقد در برنامه‌ای که پیش از این ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان دستمزد می‌گرفت الان چند میلیون می‌گیرد که نقد کند. این نرخ واقعی نیست! چرا به او چنین پولی دادند؟ چون می‌گویند اگر این پول را ندهیم او به شبکه رقیب می‌رود. الان از ترس اینکه برود ما چه می‌شویم، این اتفاقات می‌افتد. متأسفانه یکی از اهدافشان این بود که آن شبکه رقیب زمین بخورد.

پورمحمدی در پایان تأکید کرد: همه‌چیز پول نیست، به هر حال باید این‌ها راضی و اقناع بشوند و البته تفاوتی هم بین چهره‌های مشهور و ابرچهره‌ها با افراد عادی وجود دارد، اما به هر حال یک حد و مرزی باید رعایت شود. متأسفانه شنیده‌ام خیلی از شرکت‌های وابسته به سازمان صداوسیما وضعیت مالی خوبی ندارند. من اعتقاد دارم یا باید شرکت نداشته باشیم یا باید اقتصادی باشیم. از طرفی دیگر رابطه دولت با تلویزیون هنوز خوب نیست و ما در دوران‌های مختلف مشکلات اقتصادی و مالی زیادی داشتیم و کماکان هم ادامه دارد، البته الان بیشتر هم شده است. باید هزینه‌های تلویزیون به صورت واقعی دیده شود.