1

اظهارنظر صادقانه سیروس الوند درباره فیلم “هنروتجربه”ای داوودنژاد

سینماژورنال: علیرضا داوودنژاد کارگردانی که در سالهای اخیر کوشیده دوز تجربه گرایی خود را بالا ببرد بعد از ساخت “مرهم” و “کلاس هنرپیشگی” که این دومی یک اثر کاملا آوانگارد محسوب میشد اخیرا فیلمی به نام “روغن مار” را کارگردانی کرده است.

به گزارش سینماژورنال نکته جالب درباره “روغن مار” آن است که داوودنژاد آن را با حداقل هزینه و با دوربین گوشی موبایل خود ساخته است و طبیعی است که جایی بهتر از گروه سینمایی تازه تأسیس “هنروتجربه” را برای اکران آن پیدا نکند.

از جمله کارگردانانی که در مراسم رونمایی “روغن مار” این فیلم را به تماشا نشست سیروس الوند بود. فیلمسازی که ساخته هایی چون “آوار”، “یک بار برای همیشه” و “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” را در کارنامه دارد.

راستش را بخواهید از “روغن مار” سردرنیاوردم

الوند درباره “روغن مار” ظهارنظر جالبی کرده؛ او با بیان اینکه این فیلم هم مانند سایر فیلمهای داوودنژاد است به “سینما” می گوید: راستش را بخواهید چندان از “روغن مار” سردرنیاوردم. البته درست مثل سایر فیلمهای او.

وی ادامه می دهد: البته چند پلان جذاب در دل فیلم گنجانده شده بود اما این فیلم از آن دست آثاری بود که باید یک بار دیگر ببینیم و با یک بار تماشا کردن، نمی توانم درباره آن چیزی بگویم.

سیروس الوند خاطرنشان می سازد: من همیشه سینمای داوودنژاد را دوست داشته ام اما این تجربه اش را نفهمیدم و الان نمی توانم درباره آن نظری داشته باشم. هرچند که روحیه جسورانه و تجربه گرای او را تحسین می کنم.