1

اظهارات و ادعاهای دبیر جشنواره سی و نهم فجر⇐تعطیلی جشنواره القای نومیدی بود!/به خاطر خطر سرقت برگزاری جشنواره فجر به شکل آنلاین کاملا منتفی است!/جشنواره امسال فقط برای هیات داوران برگزار خواهد شد!/جشنواره امسال در هیچ بخشی هیات انتخاب ندارد و همه متقاضیان جشنواره وارد سودای سیمرغ میشوند و همه فیلمها داوری خواهند شد!/فقط فیلمهای دارای پروانه نمایش داوری خواهند شد!/بودجه جشنواره امسال کاهش یافته و اسپانسر نداریم!/نزدیک ۵۰ فیلم متقاضی داریم!/افتخار میکنیم که “قهرمان”فرهادی در جشنواره باشد ولی بعید است فیلم فرهادی به جشنواره برسد!/فیلمهایی مثل “جنایت بی دقت” و “تی تی” که پیشتر در جشنواره های خارجی رونمایی شده اند نمیتوانند در جشنواره امسال حاضر باشند!/دستمزد دبیر جشنواره در دوره قبل ماهی ۷ میلیون تومان بوده و حالا امسال ممکن است دوریال و ده شاهی بیشتر شود!!

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: برگزاری نشست خبری محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره به صورت مجازی مشخص ساخت که جشنواره سی و نهم فجر فقط برای هیات داوران برگزار خواهد شد!

به گزارش سینماروزان دبیر جشنواره سی و نهم فجر در این نشست گفت: ساده ترین تصمیم تعطیلی این رویداد بود ولی گفتگوهای متعدد و جلسات متعدد با اهالی سینما(!!) منجر شد به برگزاری جشنواره! با بزرگان سینما و متخصصان بهداشت مذاکره شد تا تکلیف جشنواره مشخص شود.

دبیر جشنواره ادامه داد: جشنواره فجر امسال فقط برای هیات داوران برگزار خواهد شد!! یعنی فقط یک اختتامیه خواهیم داشت که جوایز در آن توزیع خواهد شد.

طباطبایی نژاد افزود: در زمان مقرر 22 بهمن برگزیدگان جشنواره مشخص خواهند شد و اگر تا 12 بهمن شرایط نمایش فیلم برای اهالی رسانه و سینما فراهم شود اکران کاندیداهای دریافت جوایز را برای اهالی رسانه و سینما (حدفاصل 12 تا 22بهمن) خواهیم داشت وگرنه که هیچ. در بدو امر و اگر ستاد کرونا اجازه دهد منتخبهای هیات داوران فقط برای اهالی سینما و رسانه به نمایش درمیاید ولی اگر اوضاع بهتر شود برای عموم مردم به نمایش درخواهد آمد.

دبیر فجر تاکید کرد: امسال در هیچ بخشی هیات انتخاب نداریم و همه متقاضیان جشنواره وارد سودای سیمرغ میشوند و همه فیلمها داوری خواهند شد!!!

دبیر جشنواره اظهار داشت: بودجه جشنواره امسال کاهش یافته و اسپانسر نداریم ضمن اینکه حدود 50 فیلم متقاضی حضور داریم. تعطیلی جشنواره القای نومیدی بود و برای همین تصمیم به برگزاری گرفتیم.

طباطبایی نژاد خاطرنشان ساخت: برگزاری جشنواره فجر به شکل آنلاین کاملا منتفی است چون امکان سرقت آثار وجود دارد ولی برخی از بخشهای جنبی را میتوان به صورت آنلاین ارائه کرد.

دبیر فجر درباره احتمال حضور فیلم تازه اصغر فرهادی در جشنواره امسال گفت: با روی باز افتخار میکنیم که “قهرمان”فرهادی در جشنواره باشد ولی بعید است فیلم فرهادی به جشنواره برسد.

طباطبایی نژاد درباره دستمزد دبیر فجر گفت: دستمزد داروغه زاده در دوره قبل ماهی 7 میلیون تومان بوده و حالا امسال ممکن است دوریال و ده شاهی بیشتر شود!!

دبیر جشنواره فجر ادامه داد: نومید نیستم از اکران فیلم های جشنواره برای اهالی رسانه و اهالی سینما ولی تا امروز فقط برگزاری جشنواره برای هیات داوران قطعی شده و اگر برنامه ای تلویزیونی هم برای جشنواره تولید شود میتواند با ارائه پشت صحنه و انتشار حرفهای سازنده باشد. اگر هم نمایش برای اهالی رسانه داشته باشیم حتما سهمیه اهالی رسانه کاهش خواهد یافت!

طباطبایی نژاد افزود: فقط فیلمهای دارای پروانه سینمایی میتوانند متقاضی جشنواره باشند و فقط فیلمهای دارای پروانه نمایش ویژه جشنواره داوری خواهند شد! این را هم باید بگوییم که منطبق اغلب ادوار فجر فیلمهایی مثل “جنایت بی دقت” و “تی تی” که پیشتر در جشنواره های خارجی رونمایی شده اند نمیتوانند در جشنواره امسال حاضر باشند!