1

اظهارات وزیر ارشاد در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی⇐۱۰ فیلم با مضمون نامناسب و فمینیستی از جشنواره حذف شد/۱۶۰ هزار کانال تلگرام مسدود شد/کانالهای دارای بیش از ۵ هزار عضو باید از ارشاد مجوز بگیرند!!!/در حوزه مطبوعات کم مسأله ترین دوره را داشتیم چون نظارت مان صحیح است!/برای برقراری حج، طرف عرب ملزم به اجرای ۷ شرط است

سینماروزان: سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز 30 دی ماه در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از پالایش آثار جشنواره فیلم فجر از محصولاتی با مضمون نامناسب و فمینیستی خبر داد.

به گزارش سینماروزان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پالایش فیلم‌های جشنواره فجر، از حذف 10 فیلم با موضوعات فمینیستی و نامناسب خبر داد.

صالحی امیری در این دیدار از مسدودسازی 160 هزار کانال تلگرام با محتوای نامناسب خبر داد و عنوان کرد: کمیته منتخب دولت در حوزه فضای مجازی تصویب کرده که کانال‌های بیش از 5 هزار عضو باید اقدام به دریافت مجوز کنند، همچنین مسدودسازی سیم کارت‌های بدون هویت نیز از دیگر اقداماتی است که موردتوجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هویت ما برخاسته از دین و انقلاب است عنوان کرد: با وجود اعتبارات 200 میلیارد تومانی هنوز ساماندهی و جذب مناسبی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی صورت نگرفته است.

صالحی‌امیری با تأکید بر اینکه حوزه قرآنی باید در سراسر کشور راه‌اندازی شود خاطرنشان کرد: در حوزه مطبوعات نیز در این دوره از وزارت ارشاد کم مسئله ترین دوران مطبوعات را داشته چرا که نظارت و پالایش صحیح داشته است.

به گفته وی، فعالیت نمایندگان حوزه‌های علمیه، دادستانی و دیگر دستگاه‌ها سبب شده تا حوزه مطبوعات دوران کم مسئله‌ای را داشته باشد.

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه با پرچمداری مراجع عظام تقلید، ریشه‌ها و باورهای دینی تقویت‌شده است اظهار داشت: ایجاد ثبات و آرامش در وزارت و پرهیز از مناقشات؛ علی‌الخصوص سیاسی مهم‌ترین اصولی است که که بر آن تاکید دارم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت وزیر حج عربستان از ایران برای حج اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیاست نظام برقراری حج است پس از این دعوت، 56 نفر به نمایندگی از ایران به این کشور سفر کردند تا 7 شرط را برای عربستانی‌ها بیان کنند.

صالحی‌امیری حفظ کرامت، امنیت، حقوق شهدای منا و سیاست‌های مقام معظم رهبری را از مهم‌ترین سرفصل‌های شروط ایران برای حضور در حج عنوان کرد و ادامه داد: درصورتی‌که عربستان این شروط را بپذیرد اعزام صورت می‌گیرد.