1

اظهارات منطقی مدیر روابط عمومی جشنواره فجر⇐فقط به منتقدان فعال، کارت جشنواره تعلق می‌گیرد/رسانه‌های غیرفعال در طول سال با محدودیت حضور در کاخ جشنواره مواجه خواهند شد/تراکم دست‌اندرکاران سینمای حاضر در کاخ جشنواره نیز قطعا کاهش خواهد یافت

سینماروزان: در فاصله حدودا یک ماه و چند روزه تا برگزاری جشنواره فیلم فجر بحث درباره چگونگی اداره کاخ جشنواره و پرهیز از ورود افراد متفرقه و به خصوص منتقدنمایان به جشنواره داغ شده است.

به گزارش سینماروزان روابط عمومی جشنواره فیلم فجر امسال تصمیم گرفته از ورود خبرنگاران رسانه های غیرفعال و البته بخشی از بدنه انجمن موسوم به منتقدان که در تمام سال فعالیتی ندارند و فقط جشنواره به جشنواره پیدایشان می شود و همچنین برخی به ظاهر دست اندرکاران سینما به کاخ جشنواره جلوگیری کند.

باید منتقدان فعال را از افراد غیرفعال جدا کرد

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فجر به “فارس” گفت: طبق تجربیات سال‌های قبل، به این نتیجه رسیده‌ایم که حضور افراد غیرمرتبط با بحث رسانه در سینمای رسانه‌ها، می‌تواند سبب بروز ازدحام شدید شود و این ازدحام و شلوغی اجازه ندهد اصحاب رسانه و منتقدان در فضایی آرام و حرفه‌ای جشنواره را دنبال کنند. بر این اساس و بر مبنای آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته جشنواره، تصمیم گرفتیم که اولویت روابط عمومی این دوره را بر تکریم این عزیزان قرار دهیم. ما فکر می‌کنیم که اگر بتوانیم فارغ از برنامه‌های روتین جشنواره، وضعیت سینمای رسانه‌ها را سامان بدهیم، زیربنای خوبی برای حل این معضل همیشگی گذاشته‌ایم.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر همچنین درباره ثبت اثر توسط منتقدان برای حضور در سینمای رسانه بیان کرد: منتقدان و اصحاب رسانه مهمترین سهم را در انتقال شور و شوق جشنواره به مخاطبان دارند و مقصود ما از این تأکید، تفکیک دوستان فعال انجمن منتقدان از افراد غیرفعال است.

ایجاد محدودیت برای رسانه های غیرفعال در طول سال

نجفی افزود: بر این اساس، تأکید روابط عمومی این است که عزیزان منتقد یک مطلب درباره جشنواره فجر و یا فیلم‌های حاضر در جشنواره (که در طول یکسال گذشته منتشر شده باشد) به فرم ثبت نام خود ضمیمه کنند. همچنین درباره اصحاب رسانه هم تأکید داریم که رسانه‌های غیرفعال در طول سال با محدودیت حضور در سینمای رسانه مواجه شوند.

نجفی تصریح کرد: نکته جالب اینجاست که بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان که در ابتدا به خوبی در جریان رویکرد امسال روابط عمومی جشنواره قرار نگرفته بودند، پس از توضیحات ما در اخبار تکمیلی، خود دست به کار شدند و فرم ثبت‌نام را به دقت پر کردند که از بابت این همکاری باید سپاسگزار آنها بود.

تعداد دست اندرکاران سینما در کاخ جشنواره هم کاهش خواهد یافت

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اختصاص سهم کاهش یافته از اصحاب رسانه، به ارگان‌ها و افراد متفرقه، تصریح کرد: آقای حیدری به عنوان دبیر جشنواره بر ایجاد نظم در سینمای رسانه تأکید دارند. بنابراین طبق برنامه، تعداد فیلمسازان و دست‌اندرکاران سینما نیز در سالن رسانه‌ها قطعا کاهش خواهد داشت.

مسعود نجفی در پایان از تمامی اصحاب رسانه و منتقدان فعال در حوزه سینما درخواست کرد برای ایجاد نظم در سینمای رسانه و پایه‌ریزی مناسب این موضوع، به کمک روابط عمومی جشنواره بیایند.