1

اظهارات حامیانه مدیر شبکه «نسیم»-که سابقه نظارتی هم داشته- در جهت برائت مهران مدیری از شبهات مرتبط با پرونده تخلفات یک موسسه مالی-اعتباری⇐اقدام مهران مدیری دزدی، اختلاس یا تعابیری مشابه این نیست/مدیری را بی‌دلیل زدند!/ایشان یک وامی از آن موسسه مالی گرفته!/مهران مدیری با همان وام «قهوه تلخ» را ساخته!!/«من و تو» نمی‌تواند موفقیت مدیری را تحمل کند!!/برای پنجه انداختن به برنامه‌سازان موفق تلویزیون این غائله را راه انداختند!!

سینماروزان: افشای نام اختصاری دو مجری درگیر در پرونده تخلفات موسسه مالی-اعتباری ثامن الحجج زودتر از حد تصور پرسشها را روانه احسان علیخانی و مهران مدیری مجریان «ماه عسل» و «دورهمی» کرد. (اینجا را بخوانید) علیخانی سعی کرد با حضور در رسانه ملی درباره ماجرا توضیح دهد اما توضیحات او فقط حجم پرسشها را بیشتر کرد و مهران مدیری هم که اصلا هیچ واکنشی به ماجرا نشان نداد.

به گزارش سینماروزان شخص مدیری هیچ توضیحی درباره این ماجرا نداد ولی محمد احسانی مدیر شبکه «نسیم» که مدیری برنامه «دورهمی» را برای آن اجرا میکرده کوشیده در گفتگویی پر و پیمان برای مدیری سنگ تمام بگذارد و به حمایت از او بپردازد.

احسانی که در زمان رییس معزول سینما معاون نظارت و ارزشیابی بود، درباره مباحث مالی و پولهای دریافتی که در مورد برخی از برنامه‌ها و مجریان شبکه‌های تلویزیون به خصوص مهران مدیری و برنامه «دورهمی» «شبکه نسیم» وجود دارد به «جوان» گفت: به نظر بنده مدیری را بی‌دلیل زدند چراکه این فرد یک وامی را از بانک یا موسسه مالی به منظور برطرف کردن مشکلاتی که در حوزه فعالیت‌های هنری‌اش [مثل ساخت و تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی و…]ایجاد شده بود، گرفته و الان هم در حال پرداخت اقساط آن است، البته داستانی که در این زمینه شکل گرفت بسیار پیچیده‌تر از مباحثی است که به ظاهر در مورد برخی برنامه‌های صدا و سیما مثل «دورهمی» و… در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های خبری که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، شکل گرفت. شما اگر با دقت بیشتری خط خبری این مسائل را پیگیری کنید ملاحظه خواهید کرد یکی از روزنامه‌های جریان به اصطلاح اصلاح‌طلب در ردیف اولین رسانه‌هایی است که به آن پرداخت. بعد از انتشار خبر در این روزنامه، شبکه ماهواره‌ای «من و تو» اولین رسانه معاند نظام بود که این خط خبری را با رنگ و لعاب پررنگ‌تری در پی گرفت.

احسانی در ادامه تأکید کرد: وقتی مسئولان شبکه ماهواره‌ای مثل «من و تو» می‌بینند که برنامه تلویزیونی مهران مدیری توانسته است مورد توجه و اقبال مخاطبان قرار بگیرد سعی می‌کنند تا با طرح اتهامات مختلف به آن حمله کنند. در این رابطه به دلیل حساسیت بسیار بالای عموم مردم کشور و مشکلات اقتصادی که جامعه با آن دست به گریبان شده است، طرح موضوع اتهامات مالی و پولی به راحتی در ذهن و قلب افراد می‌نشیند و برایشان ایجاد سؤال و شک و شبهه می‌کند.در واقع اینگونه اقدامات سیاه‌نمایانه با استراتژی و دکترین عملیات روانی و با اهداف پنهانی مانند پنجه انداختن به صورت برنامه‌سازان موفق تلویزیونی یا مجریانی که در جذب مخاطب توانسته‌اند موفقیت‌های قابل اعتنایی کسب کنند، طراحی و اجرا می‌شوند. اقدام مهران مدیری دزدی، اختلاس یا تعابیری مشابه این نیست ولی متأسفانه برخی رسانه‌ها با عدم‌رعایت اخلاق در مورد این مجری تلویزیون از این دست تعابیر استفاده زیادی کردند.

احسانی در ادامه این بحث تأکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که بنده به عنوان مدیر شبکه نسیم دارم باید به مخاطبان محترم عرض کنم که اولاً موضوع گرفتن وام و پرداخت اقساط آن مربوط به چند سال قبل و پیش از تولید و ساخت برنامه پرمخاطب «دورهمی» شبکه نسیم بوده است. نکته دوم اینکه گمان می‌کنم مهران مدیری با همین وام آثاری مثل «قهوه تلخ» را برای انتشار در شبکه نمایش خانگی ساخته است. اینجا لازم است عرض کنم که در مورد اسپانسرش اول مارکت، خود بنده با آن‌ها صحبت کرده‌ام و می‌دانم که بر اساس قرارداد تسویه کامل انجام و چک آخرین قسط آن هم صادر شده است. شما ببینید وقتی وزیر خارجه امریکا می‌رود در جمع سلطنت‌طلب‌های نیویورک و سخنرانی می‌کند نمی‌گوید که مثلاً در ایران فساد هست یا افرادی مثل خاوری حضور دارند یا چیز‌هایی شبیه به این، بلکه می‌گوید فلان مرجع تقلید یا فلان عالم بزرگ دینی و وابستگان به آن‌ها فاسد هستند! این یعنی از ریشه زدن و ایجاد شبهات بنیادی در ذهن افراد.  دشمنان ما آنقدر پیچیده بازی می‌کنند که گاهی ما در شناخت و تشخیص اولویت‌ها دچار اشتباه می‌شویم.