1

اصغر نعیمی دبیر جشن نوشتار سینمایی شد⇔امیدواریم به انتخاب‌های منصفانه و پرهیز از محفل‌گرایی و سیاسی‌بازی!

سینماروزان: اصغر نعیمی کارگردان و نویسنده سینمای ایران که کار خود را با نویسندگی برای نشریات سینمایی آغاز کرده در حالی به عنوان دبیر پنجمین جشن نوشتار سینمایی انتخاب شده است که پیشینه این جشن دورنمای چندان مثبتی را درباره دوره فعلی آن برجای نخواهد گذاشت.

به گزارش سینماروزان هرچند برگزارکنندگان جشن که حلقه بالادستی محفلی موسوم به منتقدان خانه سینما هستند بر تجلیل از نویسندگان متنهای علمی، منصف و شریف تأکید کرده اند اما ماجرا اینجاست آنچه پیشتر درباره روند برگزاری این جشن وجود داشته غلبه نوعی سیاسی‌کاری و گعده‌گرایی بر انتخاب برگزیدگان است.

جشن نوشتار سینمایی اگر می‌توانست خود را از محفلی بودن و در خدمت نگاه سیاسی‌بازان قرار گرفتن برهاند قطعا زودتر از اینها به مجالی برای معرفی نویسندگان مستعد و در عین حال مستقل تبدیل می‌شد اما تقدیر مدام از افرادی تکراری که برخی از آنها سالهاست حتی یک متن جریان‌ساز راهبردی نداشته‌اند موجب بدبینی بدنه نویسندگان سینمایی نسبت به خروجی جشن شده است.

این بدبینی البته ربط چندانی به اصغر نعیمی ندارد. نعیمی چه زمانی که نقد مینوشت و چه در سالهای اخیر که فیلم مسازد اغلب کوشیده مستقل بماند و برای همین است کمتر دیده ایم آلوده محافلی شود که سیاسی‌بازی عنصر اصلی رشد در آنهاست.

آیا اصغر نعیمی خواهد توانست جشن نوشتار سینمایی را از تکرار مکرراتی که در این سالها گریبانش را گرفته رهایی بخشد؟ آیا او خواهد توانست در برابر سفارشهای محفلی که مدام خواستار دیده شدن افراد و رسانه‌های دولتی یا ارگانی به عنوان برگزیده این جشن هستند مقاومت کند؟

امید که بتواند…