1

از میکروفن‌به‌دست ناراضی می‌خواهیم که درباره پوشش مهمانان هم تذکر دهد

سینماژورنال/مهدی باحقیقت: هر جشنواره بر اساس ضوابط و هنجارهای حاکم بر جامعه ای که در آن برگزار میشود ضوابط خاص خود را دارد و باید نمودی از فرهنگ آن جامعه باشد.
این نمیشود که در پنج روز ابتدایی جشنواره مهمانان با پوشش دلخواه خود به کاخ جشنواره وارد شوند و  روز ششم ناگهان خودروهای ون معروف را مثل روزهای برگزاری کنسرت در مقابل کاخ جشنواره رویت کنند!
جشنواره ای که تکلیف خود را با مهمانانش و با هنجارهای رفتاری اش می داند باید از همان ابتدای کار به مهمانان خود درباره نحوه پوشش و به قول معروف  مصادیق بدحجابی موارد لازم را گوشزد کند یعنی به صراحت پوشش عرف حضور در کاخ جشنواره را معرفی می نمود تا حرمت مهمان را رعایت کرده باشد و از بروز صحنه های تلخ و دور از شأن جلوگیری کند…
اگر هم قرار است امر به  معروف و نهی از منکری باشد ای کاش این تذکرات در همان روز اول از کانالی فرهنگی به گوش مهمانان که جمعی از چهره های فرهنگی و هنری این جامعه هستند صورت می گرفت تا بسیاری از مهمانانی که از کیلومترها دورتر خود را به کاخ جشنواره رسانده اند بدانند که اگر میخواهند بدون دردسر وارد کاخ جشنواره شوند ملزم هستند به رعایت پوشش عرف!
از میکروفن‌های تان استفاده کنید
خداراشکر مدیران جشنواره امسال هم همواره بر رعایت هنجارهای پوششی تاکید داشته اند و خداراشکر که بسیاری از چهره های هنری یا رسانه ای ما نیز اگر موازین حضور در یک مراسم را بدانند بعید است آن را زیرپا بگذارند. پس چه بهتر که همین امروز به صورت رسمی اعلان شود که جشنواره از پذیرش بانوان بدحجاب معذور است!
برای این اعلان رسمی هم نیاز به ابزار خاصی نیست. کافیست از همان میکروفنهایی استفاده شود که برخی برای صحبت درباره مبلغ قراردادهای ردوبدل شده جهت کنترات کردن جلسات نقد و بررسی از آن سود می جویند.
مگر نه اینکه این میکروفنها در دستان شماست تا پیرامون سیاستهای جشنواره و البته پولهایی که نگرفته اید(!!!) توضیح دهید پس چه خوب که از طریق همین میکروفن ها درباره رعایت پوششهای متعارف که این هم جزو سیاستهای جشنواره است به مهمانان تذکر دهید تا خانواده هنری در جشنی مربوط به سینمای ایران در درون خود به نوعی آرامش برسد و نیازی به هیچ جبر بیرونی نداشنه باشد!