1

ارژنگ امیرفضلی در کارخانه شکلات‌سازی⇔کپی برداری از اثر معروف تیم برتون؟+عکس

سینماژورنال: ایرج محمدی تهیه کننده ای که بعد  از سالها همکاری با مهران مهام در تلویزیون، چند سالی است که به طور مستقل به سریال سازی می پردازد قصد تولید یک فیلم کودک با عنوان “شکلاتی” دارد.

به گزارش سینماژورنال نکته جالب درباره این فیلم آن است که بخشی از داستان آن در یک کارخانه شکلات سازی روایت می شود درست مانند فیلم هالیوودی “چارلی و کارخانه شکلات سازی” از ساخته های تیم برتون.

محمدی با اعلام اینکه فیلم ۲۸ مرداد ماه در آمل کلیک می خورد به “مهر” گفت: در کوهستان های نزدیک به آمل کارخانه ای وجود دارد که این فیلم دقیقا در همانجا کلید می خورد. علاوه بر آمل در یک کارخانه شکلات سازی در کمال شهر و تهران هم به فیلمبرداری خواهیم پرداخت.

ایرج محمدی به تازگی با ارژنگ امیرفضلی برای ایفای نقش در این فیلم قرارداد بسته است و طی یکی دو روز دیگر هم با دو بازیگر دیگر قرار می بندد. به طور کلی نزدیک به ۱۲ بازیگر بزرگسال و ۸ بازیگر کودک و نوجوان در این فیلم حضور خواهند داشت

“شکلاتی” را کارگردانی به نام سهیل موفق می سازد. فیلم مانند “چارلی و کارخانه شکلات سازی” زمینه ای موزیکال دارد و ساخت ترانه ها و موسیقی این فیلم را بهنام ابطحی برعهده خواهد داشت.

تصویربردار اثر کوهیار کلاری است، طراحی صحنه برعهده محسن غلامی است و طراحی گریم را محسن دارسنج برعهده دارد.

کپی برداری از فیلم تیم برتون؟

به گزارش سینماژورنال هرچند هنوز مشخص نیست که “شکلاتی” نگاهی به “چارلی و کارخانه شکلات سازی” داشته باشد یا نه اما اقبال عمومی مخاطبانی از سراسر دنیا به آن فیلم و البته جلب توجه مخاطبان ایرانی و به خصوص کودکان و نوجوانان به آن اثر می تواند این گمانه را مطرح کند که سازندگان “شکلاتی” هم بدشان نمی آید از این پتانسیل به نفع خود استفاده کنند.

“چارلی و کارخانه شکلات سازی” داستان کودکی از طبقه پایین جامعه را روایت می کرد که علاقه زیادی به شکلات دارد اما فقر اقتصادی مانع آن است که بتواند به قدر کفایت شکلات بخورد؛ آشنایی وی با مالک یک کارخانه شکلات سازی-با بازی جانی دپ- است که ماجراهای تازه تری را شکل می دهد و او را در مسیری مورد علاقه اش قرار می دهد…

چارلی و کارخانه شکلات سازی
جانی دپ در “چارلی و کارخانه شکلات سازی”