1

ارشاد مجوز اولین سامانه ویدیویی درخواستی را صادر کرد

سینماژورنال: در حالی که همچنان مالک اصلی تلویزیون تعاملی iptv مشخص نشده و اختلاف در این زمینه میان ارشاد و صداوسیما وجود دارد اما گویا مشکل سامانه ویدیوی درخواستی vod حل شده و موسسه رسانه های تصویری به عنوان سیاستگذار این سامانه به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش سینماژورنال در همین راستا مجوز اولین سامانه ویدئوی درخواستی ارشاد نیز برای “فیلمنت” صادر شد.

محمد صراف مدیرعامل “فیلمنت” با اعلام این خبر گفت: “فیلمنت” به عنوان اولین سامانه ویدیوی درخواستی(سند) از سال ١٣٩٣ در کشور فعالیت می کرد و هم اکنون بیش از 3 میلیون کاربر فعال دارد.

وی  با تاکید بر اینکه “فیلمنت” تمامی فیلمها را بعد از خرید حقوق قانونی عرضه می کند افزود: بعد از جدی شدن راه اندازی سامانه ویدئوی درخواستی و اهتمام وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش این سامانه، ما درخواست خود را برای کسب مجوز ارائه کردیم و از سوی موسسه رسانه های تصویری مجوز رسمی برای فعالیت صادر شد.

صراف افزود: هم اکنون آثاري شامل فیلم سینمایی، سریال، مستند، تئاتر بر روی این سامانه قرار دارد و فیلمهای روز سینمای نیز بعد از اکران با کمترین فاصله بر روی سامانه فیلم نت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر عرضه فیلمهای سینمایی برنامه های دیگر همچون “35” نیز عرضه می شود که شامل گفتگوهای جنجالی با هنرمندان سینما است. همچنین سایت “فیلمنت نیوز” به عنوان پایگاه خبری هنر ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و به‌زودی فعالیت رسمی خود را نيز آغاز می‌کند.