1

ادّعای خبرگزاری اصولگرا درباره سرمایه‌گذاری یکی از نزدیکان دولت در تولید فیلمی که رکورددار نامزدی جشنواره است

سینماژورنال: اعلام نام نامزدهای جشنواره سی و چهارم فیلم فجر با شگفتی بسیاری از رسانه‌ها روبرو شد.

به گزارش سینماژورنال شگفتی حضور برخی آثار ضعیف در فهرست نامزدها و غیبت برخی آثار قوی در این فهرست سبب ساز تحلیلهای متفاوتی شده است.

خبرگزاری اصولگرای نسیم در گزارشی که به مرور شگفتی های فهرست نامزدهای اختصاص داشته از ردپای یکی از نزدیکان رییس دولت یازدهم در تولید فیلمی سخن گفته به نام “ابد و  یک روز” که رکورددار نامزدی سیمرغ است و در ده رشته نامزد دریافت سیمرغ است.

این خبرگزاری درباره “ابد و یک روز” نوشته است: بالاتر از همه فیلمهای دیگر اثری وجود دارد به نام “ابد و یک روز” به کارگردانی سعید روستایی؛ فیلمی که فقط از منظر قاب بندی سینمایی و تعدد لوکیشن که سنجیده شود یکی از کم بضاعت ترین آثار جشنواره است. فیلمی که بخش عمده اش در یک خانه محقر در حاشیه شهر می گذرد و از ابتدا تا انتهایش درگیریهای دو برادر لمپن مآب را نشان می دهد که انگار جز دست به یقه شدن کاری ندارند؛  فیلمی که تا می تواند نماهایی از توالت و چال آن را به انحاء مختلف نشان می دهد و برای آن که رقت قلب فراوان مخاطب را موجب شود لگن قرار دادن زیر یک ازکارافتاده را هم چاشنی کار می کند، شاید برای چشمک زدن به جشنواره های آن طرفی که ولوشده مشتری درجه دویی برای این محصول پیدا شود.

“نسیم” ادامه داده است: “ابد و یک روز” که شنیده هایی درباره سرمایه گذاری غیرمستقیم یکی از نزدیکان رییس دولت یازدهم که اخیرا سریال سازی در شبکه خانگی را هم تجربه کرده در آن وجود دارد در 10 رشته نامزد دریافت سیمرغ شده است و البته در رشته های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه آن هم در حالی که فیلمنامه آن تقلیدی از “مادیان” علی ژکان است.