1

ادعای یک کارگردان: مردم به هنگام پخش سریال من ماهواره‌ها را خاموش کردند!

سینماژورنال: از قدیم الایام گفته اند “مشک آن است که ببوید نه آن که عطار بگوید” با این حال به مانند بسیاری دیگر از امثال و حکم پارسی این یکی هم فقط به درد شعار می‌خورد و حتی جامعه هنری ما نیز چندان وقعی به عمل به آن نمی‌نهند.

به گزارش سینماژورنال فریدون حسن پور کارگردان سریال “گذر از رنجها” در گفتگویی که با بهناز شیربانی در “شرق” انجام شده با توصیفاتی که از کیفیت بالای سریالش انجام داده می گوید: واقعیت این است که اصلا فکر نمی‌کردم با وجود شبکه‌های ماهواره‌ای کسی سریال را ببیند.

وی ادامه میدهد: وقتی دیدم مردم به‌خاطر دیدن «گذر از رنج‌ها»، شبکه‌ای که سریال ترکیه را پخش می‌کند را خاموش کرده‌اند بسیار خوشحال شدم.

از کجا فهمیدید مخاطبان دربست در خدمت شمایند؟

اینکه این کارگردان از کجا فهمیده مخاطبان رسیورهای خود را خاموش کرده اند و دربست به تماشای سریال ایشان نشسته اند را ما نمی دانیم اما اینکه کارگردانی که باید قضاوت درباره کیفیت سریالش را برعهده مخاطبان بگذارد خود با صدای بلند فریاد می زند که توانسته جای شبکه های ماهواره ای را بگیرد بیشتر به شعار شبیه است.

لطفا حکم کلی صادر نکنید

به گزارش سینماژورنال فریدون حسن پور کارگردان تازه کاری نیست و در سینما هم آثاری چون “من و زیبا” و “پای پیاده” را ارائه داده که هرچند کیفیت آنها در بهترین حالت در میانه است اما تجربه کار در دو مدیوم سینما و تلویزیون و همکاری با چهره هایی چون مسعود جعفری جوزانی و محمدعلی طالبی باید او را به این درک می رسانده که گفتگو درباره اثرش را مجالی نکند برای ادعاهایی که اثبات آنها نیاز به یک گروه کارشناسی قوی دارد.

حداقلش این بود که حسن پور بگوید این طور شنیده ام که بسیاری از مخاطبان از سریال ایشان خوششان آمده نه اینکه مردم-یعنی قاطبه آنها- بخاطر دیدن سریال ایشان قید دیگر برنامه های سرگرم کننده را زده اند.