1

ادعای یک کارگردان⇐شباهت این بازیگر با احمدی‌نژاد باعت توقیف شش ساله این فیلم شد+عکس

سینماژورنال: سامان سالور کارگردان جوان سینمای ایران این روزها یکی از آثار سابق بر این توقیفی اش با نام “آمین خواهیم گفت” را در گروه سینمایی هنروتجربه روی پرده فرستاده است.

به گزارش سینماژورنال “آمین خواهیم گفت” شش سال قبل ساخته شد و البته در جشنواره سی ام فجر هم به نمایش درآمد اما بعد از آن گرفتار ممیزی شد و نتوانست اکران شود.

سامان سالور در گفتگویی که به بهانه اکران این فیلم با “اعتماد” داشته شبیه بودن یکی از کاراکترهای فیلم با محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور پیشین را یکی از دلایل اصلی این توقیف دانسته است.

 شباهت نوع رفتار يا فيزيك يكي از بازيگران فيلم به رييس‌جمهور پيشين

سالور در این باره می گوید: يكي از دلايلي كه به فيلم، پروانه نمايش ندادند شباهت نوع رفتار يا فيزيك يكي از بازيگران فيلم به رييس‌جمهور پيشين بود. اما فيلم در همان دولت پروانه ساخت گرفت و البته در همان دولت هم توقيف شد.

وی ادامه می دهد: هرچند مسوولان از به‌كار بردن كلمه توقيف هم ابا داشتند. اگر در اسامي فيلم، شخصيت‌ها و اتفاقات فيلم دقت كنيم، براي مثال پلي كه خراب شده و مدت‌ها بازسازي نشده است و وعده ساخته شدن آن داده مي‌شود، مي‌بينيم فيلمي دربرگيرنده انتقادات اجتماعي است. كل فيلم ٨٢ دقيقه بود و در نهايت براي اكران ٦ دقيقه از آن حذف شد.

فرزاد حسنی دائم الخمر است/حمید حبیبی فر شباهت زیادی به رییس جمهور پیشین دارد

سالور درباره استفاده از فتواي چند نفر از علما و فقهاي علوم ديني براي اكران اين فيلم بیان می دارد: جريان گرفتن فتواي چند تن از علما براي نمايش فيلم مربوط به مستقل بودن اين اثر است. شوربختانه رنج‌ها و ظلم‌هايي كه بر اين فيلم رفته حكايت هفتادمن كاغذ است.

این کارگردان درباره شخصیتهای مشکل ساز فیلم می گوید: شخصيت‌هاي اين فيلم نسبتا شخصيت‌هاي حساسيت‌زايي هستند. فرزاد حسني در اين فيلم نقش فرد ميانسال دايم‌الخمري را بازي مي‌كند. حميد حبيبي‌فر شباهت زيادي به رييس‌جمهور پيشين دارد.

آمین خواهیم گفت
علیرضا مهران(راست) در کنار آزاده زارعی با سری تراشیده در “آمین خواهیم گفت”

مشکل بازیگر زنی که رفتارهایی پسرانه دارد

سالور ادامه می دهد: آزاده زارعي كه پنج سال پيش بازيگر شناخته شده‌اي نبود نقش «اصغر فرشته» را بازي مي‌كند كه ظاهري پسرانه و شغل و رفتارهايي پسرانه دارد. علت گرفتن فتوا براي همين نقش بود. چراكه موهاي‌شان تراشيده شده بود و حجابي نداشتند. البته براي دريافت پروانه ساخت، تمامي عكس‌هاي تست گريم با سازمان سينمايي هماهنگ شده بود.

حتی اگر ایوبی وقت ملاقات ندهد…
سامان سالور با اشاره به مصائب مستقل بودن در دوره های مختلف اظهار می دارد: اگر فكر مي‌كنند امثال ما كه در اواسط دهه ٥٠ به دنيا آمده‌ايم و كودكي‌مان در صف نان، نفت و مستاجر بودن يا نبودن پدر و رفتن پدرهاي‌مان به جنگ گذشته، خسته مي‌شويم و از ميدان به در مي‌رويم و خارج‌نشين مي‌شويم سخت در اشتباه هستند. ما كارمان را مي‌كنيم. من حتي جسورتر از قبل كار مي‌كنم حتي اگر ديده نشود.

وی ی افزاید: حتي اگر حق اين‌ فيلم در دولت تدبير و اميد هم از آن گرفته شود. حتي اگر آقاي ايوبي، رييس سازمان سينمايي هم وقت ملاقاتي به ما ندهند. ظاهرا فقط دولت‌ها در حال آمدن و رفتن هستند و تغييري اتفاق نمي‌افتد. اما مطمئن هستم سينماي مستقل در ادامه راهش قطعا ديده خواهد شد.

حمید حبیبی فر که سالور ادعا کرده بخاطر شباهت رفتاری با رییس جمهور سابق باعث توقیف فیلم شده

حمید حبیبی فر که سالور ادعا کرده بخاطر شباهت رفتاری کاراکترش با رییس جمهور سابق باعث توقیف فیلم شده!!!

حمید حبیبی فر در نمایی از "آمین خواهیم گفت"
حمید حبیبی فر در نمایی از “آمین خواهیم گفت”