1

ادعای یک مدیر شهری⇐اسپانسر “پایتخت۳” ؛ مانع رسیدن مترو به نیاوران!!

سینماروزان: فصل پنجم “پایتخت” که با حمایت مالی سازمان هنری-رسانه ای اوج تولید شد کم حاشیه ساز نشد و اسپانسری موسسه ثامن الحجج بر فصولی از “ماه عسل” با اجرای احسان علیخانی نیز کم پرسش ساز نشده بود.

به گزارش سینماروزان حالا یک مقام شهری با نام بردن از یک پروژه تجاری-اداری، مدعی شده این پروژه مانع اصلی نرسیدن مترو به نیاوران است.

این پروژه تجاری-اداری اطلس مال نام دارد که حوالی پارک نیاوران واقع است و اتفاقا در فصل سوم “پایتخت” به عنوان اسپانسر حضور پررنگی داشت و مدام نامش بر بدنه کانتیتر تریلی ارسطو عامل دیده میشد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره به “اسکان نیوز” گفت: دادن مجوز به اطلس مال در پاسداران و فرو رفتن پایه‌های این ساختمان در عمق زمینی که باید در آن تونل مترو احداث می‌شد، امتداد این خط به سمت نیاوران را کور کرده است و فعلا مسیر جایگزینی برای آن پیدا نشده. منافع مالی ساختمانی دخیل در ماجرا باعث شده این ساختمان در مسیر نقشه‌های مصوب مترو ساخته شود و عمق آن به اندازه‌ای باشد که دیگر نتوان مترو را در این بخش توسعه داد.این درحالیست که این زمین قرار بوده پارکینگ نیاوران شود تا کمبود جای پارک در منطقه را جبران کند.