1

ادعای کارگردان مستند پرتره فائزه هاشمی که اجازه نمایش در جشنواره سینماحقیقت را نیافت⇐در جلسه هیأت دولت عباس صالحی اعلام کرد فیلم امکان نمایش ندارد+ واکنش فائزه هاشمی به این توقیف⇐ بهتر بود کسانی که با فیلم مشکل داشتند جلویش را می‌گرفتند و نه دولت روحانی!!

سینماروزان: مستند زندگی فائزه هاشمی با عنوان «مثل یک زن» ساخته مژگان ایلانلو اجازه نمایش در جشنواره سینماحقیقت را نیافت و در چرایی این توقیف حرف و حدیثهای فراوانی شکل گرفت و در نهایت کارگردان فیلم ترجیح داد در یک اکران خصوصی با حضور فائزه هاشمی به نمایش این فیلم بپردازد.

به گزارش سینماروزان جالب اینجاست که در این اکران خصوصی که فائزه هاشمی هم در آن حضور داشتن کارگردان مدعی این شده که فیلم به دستور عباس صالحی اجازه اکران نیافته و فائزه هم با گلایه از این امر گفته که بهتر بود مخالفان «مثل یک زن» جلوی نمایشش را می گرفتند و نه دولت روحانی.

مژگان ایلانلو در چرایی حذف فیلمش از جشنواره سینماحقیقت گفت: متأسفانه باوجود کسب پنج رأي کامل هيئت انتخاب جشنواره سينما- حقيقت، اين فيلم در آخرين لحظه از سوی رئيس سازمان سينمايي، آقاي حيدريان، از جدول حذف شد. دليل آنها براي حذف فيلم اين بود که نبايد درباره افراد سياسي زنده، فيلمي در جشنواره وجود داشته باشد. در اين مدت رايزني‌هايي از سوی برخي از بزرگواراني که در جلسه حضور دارند انجام دادم، آنها محبت کردند، اما بعد از يک ماه رايزني به هيچ نتيجه‌اي نرسيدم و همچنان فيلم از جشنواره بازماند. خانم ملاوردی در جلسه هیات دولت صراحتا از آقای عباس صالحی شنیدند که این فیلم نمی‌تواند درجشنواره سینما حقیقت باشد.

فائزه هاشمی درباره حذف مستندش از جشنواره سينماحقيقت گفت: دليل کنارگذاشتن اين فيلم از جشنواره سينماحقيقت، به نظرم دليل منطقي‌ای نيست، اما دلم مي‌خواست اگر قرار بود اين فيلم از جشنواره کنار گذاشته شود، دولت آقاي روحاني اين کار را انجام نمي‌داد، چراکه فيلم تأييد هم شده بود و حداکثر کساني که با فيلم مشکل داشتند جلوي فيلم را مي‌گرفتند.