1

ادعای کارشناس اولین فیلم سه‌بُعدی سینمای ایران: دوستان اداره نظارت، تفاوت انیمیشن با فیلم سه‌بُعدی را نمی‌دانند!!!

سینماژورنال: بابک محقق کارشناس ساخت فیلم های سه بعدی که سال گذشته در تدارک ساخت فیلم تازه خود بود به دلایل مختلف که اصلی ترین آن عدم حمایت بنیاد سینمایی فارابی است نتوانست فیلمش را بسازد.

به گزارش سینماژورنال محقق که در تولید اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران یعنی “آقای الف” به عنوان کارگردان دوم مسئولیت ساخت بخشهای سه بعدی را برعهده داشت در تازه ترین گفتگوی خود ادعا کرده اعضای اداره نظارت تفاوت انیمیشن با فیلم سه بعدی را نمی دانسته اند و در پی درخواست وی برای صدور پروانه ساخت یک فیلم سه بعدی از او خواسته اند برایشان یک انیمیشن کوتاه بسازد!!!

به دلیل مشکلات پروانه ساخت سرمایه گذاران انصراف دادند

بابک محقق در گفتگو با “سوره سینما” گفت: قرار بود سال گذشته یک فیلم سه‌بعدی به نام «هفت‌خوان» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شود، بعدها با حضور اسپانسرهایی که تمایل به همکاری داشتند روند تولید قطعی‌تر شد، ولی به خاطر مسایلی که وزارت ارشاد در رابطه با پروانه ساخت بوجود آورد سرمایه گذاران یکی پس از دیگری انصراف دادند.

آنها هنوز تفاوت فیلم سه بعدی با انیمیشن را نمی‌دانستند

وی افزود: بعد از مدت ها انتظار قبل از عید یعنی زمانی که ۶ ماه از درخواست ما گذشته بود دوستان در اداره نظارت از ما خواستند دو دقیقه انیمیشن برایشان بسازیم تا در صورت تایید، پروانه ساخت صادر شود. متاسفانه آنها هنوز تفاوت فیلم سه بعدی را با انیمیشن را نمی‌دانستند و تصورشان از «هفت‌خوان» انیمیشن بود. ما از وزارت ارشاد هیچ چیز به جز پروانه ساخت نمی‌خواهیم و فیلم هزینه‌ای برای دولت ندارد.

به دلیل آشنا نبودن با فیلم سه بعدی سعی در آزار و اذیت هم دارند

محقق گفت: «هفت خوان» فیلمی سه بعدی با تکنیک های جدید است که اگر ساخته شود موج جدیدی در سینمای ایران رقم خواهد زد اما دوستان ما به دلیل آشنا نبودن با آن نه تنها کمکی نمی کنند احساس می کنم سعی در آزار و اذیت هم دارند. این در حالی است که امروزه برخی پروژه های سینمایی با سه بعدی شدن خبرساز می‌شوند. این قبیل آثار در خارج از کشور با هزینه هایی گزاف خبرساز می‌شوند اما بعد از مدتی هیچ نامی از آنها مطرح نمی شود.

بودجه سه بعدی سازی در خارج از کشور معادل ساخت 5 فیلم سه بعدی در داخل است

وی ادامه داد: با یک حساب سرانگشتی بودجه‌ای که برای سه بعدی کردن این قبیل فیلم ها در خارج از ایران صرف می‌شود، اگر در کشور خودمان هزینه شود پنج فیلم باکیفیت از آن در می‌آید. هنوز برای خودم دنبال دلیل می‌گردم که چرا به من مجوز نمی‌دهند.

یک بازی برای جذب نخبگان

به گزارش سینماژورنال «هفت خوان» یک فیلم سینمایی علمی- تخیلی است که به صورت سه بعدی ساخته می‌شود. داستان این فیلم سینمایی درباره یک بازی کامپیوتری است که برای جذب نخبگان طراحی شده است که بازیکنان بعد از ورود به مرحله ششم، وارد یک فضای مجازی می شوند و با اسطوره های شاهنامه مواجه می‌شوند.